www.nukutvi.se

Alla inlägg den 18 december 2009

Av Kicki - 18 december 2009 20:38

En av de gulliga djursjukvårdarna filmade lite idag när Gakkon vattengympade, o här kommer filmen! Hon går alltså på ett rullband i vatten, just nu i ca 15 minuter. Hon går lite ojämnt här för det var tydligen svårt ibland att både tugga godis och gå framåt. *s* Vattnet är så varmt o mysigt att man får lust att hoppa i - förutom att där är rätt hårigt då...*s*

Av Kicki - 18 december 2009 20:01

Igår kväll öppnade min älskling sin första julklapp och Silva var SÅ intresserad! Hon stirrade på paketet utan att släppa det med blicken en enda sekund - från att han fått det i sin hand tills att det var öppnat och slut....*s*


Roliga lilla Silva.


Gakkon myste mest framför kaminen


Mintu


Idag har Gakkon varit till Gammelstad på vattenrehabilitering igen.

Nytvättad om benen och redo!


Gakkon tränar, skritt i varmt o mysigt vatten, på ett rullband. Idag fick hon gå 16 minuter ungefär.


Ganska skoj faktiskt!


Sen blev det slädtur! Åkte till Södra Bredåker och körde ett spår som Veronica o jag körde för nån vecka sen.

Påpälsad! Gissar att det var neråt -20 där o det bet lite i kinderna.


Min pannlampa börjar få dåliga batterier så jag såg inte så mycket, men Silva och Kaela skötte sig jättebra i led och hittade hela vägen utan att tveka en enda sekund. Idag var hundarna superpigga! De galopperade nästan hela vägen och det var riktigt spännande att åka snabbt över stock och sten med dåligt ljus - men kul!!! Spåret vi körde har dessutom några 90 graders svängar där man får bredsladda med hela släden! *kul* Ovanför oss var himlen full med tindrande stjärnor i tusental....underbart! På raksträckorna höjde jag blicken så att pannlampan lyste upp trädtopparna som svischade förbi samtidigt som stjärnhimlen var alldeles stilla ovanför oss. Jättefint!


Har köpt lite mer reflexer till hundarna, nu har bägge ledarhundarna varsin reflexväst från http://www.boett.com/, de har jättebra saker!!!


Söta söta Kaela!


De längre bak har varsin liten reflexsele från http://www.boett.com/, här är Mintu.


Nu är alla hundarna nöjda och vi med, nu är det dags för fredagsmyyyyyys! =)




Av Kicki - 18 december 2009 10:39

Igår kom mattläggaren igen och gjorde klart all mattläggning! Jihooo! Nu ska vi bara in med handfatet, toan mm...sen har vi ett badrum igen! Imorse invigningsduschade jag sittande i hörnet för vi har ju inga duschdraperier eller sånt ännu men - det kändes BRAAAA!


Så här ser det ut, o bättre blir det! Vi blev båda mycekt nöjda med golvet o väggarna blev ljust och fint och jättebra!


Söta systrarna Silva och Kaela låg framför kaminen igår och myste vid granen.


Kämpade med att göra klart vårt "julkort" igår med Mintu och till slut blev det någ som liknar ett resultat i alla fall. Kommer snart! Nu ska jag iväg till en elfirma här i stan och presentera mig och hoppas att de kan ge mig en Lia-plats (praktik via skolan) till våren. Ha det gott!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards