www.nukutvi.se

Alla inlägg den 9 december 2009

Av Kicki - 9 december 2009 23:03

Efter allt förbannat töväder har vi inte längre slädföre här hos oss, eller nja, det skulle säkert gå att köra nånstans men inte så vidare värst bra gissar jag. Som tur är finns det betydligt mer snö kvar i Bredåker bara lite mer än en mil bort - så nu efter skolan åkte jag och Veronica dit med 11 hundar och två slädar. Vi körde varsitt spann eftersom det var mörkt och vi skulle ta oss över ganska klurig terräng på vissa ställen - ett klokt val!


Starten blev dock lite spännande då jag glömt ankaret i min bil hemma hos V och Kaela o några andra fick för sig att visa lite sura miner mot varandra - tror att de var rätt laddade av senaste dagarnas kassa före, men det gick bra ändå. När vi väl kom iväg var hundarna pigga och alla såg ut att stortrivas. Mintu och Kaela fick gå i led men vi låg hela tiden bakom så de fick draghjälp. Först åkte vi in efter en väg som övergick i en igenvuxen avlång öppning och där fick vi vända vilket innebar lite trassel och mycket spänning i vändningen....*pjuu* Sen kom vi in på ett bättre spår efter en väg och det var bara att njuuuta!


Efter några kilometer korsade vi en mindre väg där spåret svängde 90 grader åt höger just efter korsningen. När mina hundar var uppe på vägen så hade Veronicas spann redan sväng o Mintu fick för sig att gena, dvs. springa efter vägen istället. Oturligt nog kunde jag inte bromsa fast där direkt utan han fick sin vilja igenom men sen när vi kom ner på spåret o han tänkte gena över en äng så tog det stopp! Jättebra träning för honom och Kaela, för när de lyssnade och gick ut på spåret igen blev ju belöningen att få springa ikapp. På väg tillbaka försökte han gena när vi kom till vägen, men än igen tog det stopp och vi fortsatte först när han gått ut på spåret igen - bra träning! Hoppas minnet sitter kvar - att gena lönar sig inte!


Nu är det blåbärs-milk shake efter lite städ o disk, och snart är det dags att sova. Bara 2 dagar kvar till Stockholms-resan! Har redan börjat börbereda med att tvätta lite saker osv...blir kuuuul men jag kommer sakna min älskling och mina älsklingar! Gnunatt på er alla!

Av Kicki - 9 december 2009 13:40

Så går det när man sover för länge! Skulle ju upp tidigt imorse o köra släde men jag vet inte om det är detta sura väder eller vad, jag tog mig bara inte ur sängen utan sov bara vidare...o vidare...Tills det verkligen var dags att kliva upp. Hm...varför gör man så mot sig själv? Får bli en pannlampetur ikväll istället. Hundarna verkar inte misstycka, vi lekte och gosade en massa igår kväll så de verkar vara rätt nöjda med livet ändå. Jag är bara lite sur på mig själv. På fredag packar jag min väska och åker ner till Stockholm och min syster på en lite förlängd helg - blir kul! Gammelhundarna bor hemma med husse och småttingarna ska få åka på lyxweekend till världens bästa Veronica. Känner dock lite stress av saker som borde vara klara innan dess...hmm...jaja..nu ska jag CADda vidare och försöka väcka min hjärna!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards