www.nukutvi.se

Alla inlägg den 24 december 2009

Av Kicki - 24 december 2009 21:31

Nu är vi hemma igen och hundarna har skött sig bra, Mintu inburad o de andra i frihet inne. Har haft en helt underbar julafton, vi var 19 stycken, mormor, hennes fyra barn, 10 barnbarn (av 13), och så respektive och så kom pappa till några av mina kusiner. Han flyttade från byn till en grannby för många många år sen och det var jättekul att se honom där, han är så fruktansvärt rolig och var en helt underbar tomte när luvan åkte på. Vi skrattade så tårarna bara sprutade, det slog mig plötsligt varifrån hans barn fått sin mycket humoristiska ådra! =D Min släkt är så underbar allihop, så underbart att kunna träffas varje år och ha känna sån gemenskap. Vår underbara mormor hade dessutom planerat en överväldigande och enormt snäll överraskning till oss barnbarn. Ja man saknar nästan ord. Vi åker från Boden, Älvsbyn, Stockholm, Skövde mm till Blaiken för att fira jul ihop varje år och tänk vilken tur vi har, att vi alla har möjlighet att komma och hälsa att fira tillsammans. Mycket skratt och tårar av glädje och så många roliga minnen av vår gemensamma uppväxt här i byn. Precis som min mamma växte upp här med sina syskon en gång i tiden, min morfar med sina kusiner i huset bredvid för ännu längre sen, hans mamma och hennes syskon i kring förra sekelskiftet nån gång... =) Känner mig enormt lyckligt lottad idag!

Av Kicki - 24 december 2009 15:16

Äntligen är den här - julafton! -15 ungefär, helt perfekt väder och nu har det börjat spricka upp så snart kanske vi får se solen också, och mer kyla. Nu sitter vi och ser Kalle och jag passar på att blogga. I år har vi en ovanligt fin gran för att vara familjen Banstorp, den är riktigt nice faktiskt!


Lite trimmad måste jag erkänna också, men det har ingen märkt än så länge...*hihi*


Imorse fick Silva och Mintu en skidtur. De jobbade superfint bägge två och Silva var en liten superSilva som ledarhund. Hon har verkligen mognat mycket och börjat visa prov på smarta egenskaper, som att hon har ett riktigt bra spårminne t.ex Vi åkte bara 4-5 km ungefär,bitvis tungt tungt o sen när vi kom ner på Kyrkbergsvägen som var plogad så gick det snabbt!


Yihoooo!


Sen tog Åsa ut Giela på en skidtur och mamma och pappa åkte också iväg på skidor, men åt ett annat håll. Gakkon och jag gick ut för att pulsa lite i djupsnö och träna hennes rygg.


Vägen ner till Blaiken


Även skoteråkare måste ju  veta vart de ska åka!


Finns även i en modernare variant i samma korsning. *s* Bilvägen är 24km så skoterleden är lite längre.


Gakkon tyckte att det var lite kyligt om tassarna idag men var glad över att vara ute ändå!


Mellan tallarna skymtar man Kyrkberget i silverskrud.



Just före klockan ett fick vi se lite av solen just när den var på väg ner vid horisonten, när det började spricka upp. Med lite tur får vi ser med av den nu framöver. Har snöat nästan hela tiden sen jag kom, men för det mesta bara luuugnt lugnt och stilla.


Nu ska vi kika klart på Kalle och sen drar vi iväg till moster Lena och firar jul med mormor, mammas 3 syskon och en hel hög med kusiner härifrån byn - blir kul! Ha en riktigt god jul allihop! Just ja, till er alla, från oss alla...


Klicka på bilden för att se den i rätt storlek.






Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards