www.nukutvi.se

Alla inlägg den 13 december 2009

Av Kicki - 13 december 2009 10:43

Äntligen hemma! Har haft en helt underbar helg med en massa action men nu är jag hemma med min älskling och alla hundarna igen. Härligt att kunna krama dem alla!


 I fredags när jag kom iväg efter en hel den strul med flygbokningarna träffade vi vår fyrmening Martin som kommer uppifrån Boden men bor här nere. Sen gick vi tre, ungefär som de tre musketörerna, ut på äventyr och försökte hitta en spellokal där min och Åsas kusin Greger och hans band skulle spela. Vi hade inte pratat med Greger på många många år eftersom han bott här nere länge och är några år äldre än oss, så det kändes lite kul att försöka sig på en överraskning. Det tog ett bra tag att hitta rätt, vi hann till o med gå in på ett ställe o sätta oss med varsin öl innan vi insåg att vi var fel och måste gå vidare. Min syster lyckades dessutom med en klassisk konversation. Hon frågade en man på gatan var "Bergsunds strand" var. Han frågade om hon pratade engelska eftersom han tydligen inte förstod svenska. Systers svar blev att (med amerikansk brytning) säga " Börgsundsstränd"....*hihi* Till slut kom vi i alla fram dit och blev lite impade när kusin kände igen oss från scenen - för det var ju rätt oväntat att hitta oss där jue! Kul! De var riktigt bra, helt min typ av musik (en av alla mina typer dvs.) De heter "Death Rattle Six" och rockade på bra!


Lördag åkte vi in till Älvsjömässan och Stora Stockholm och hundar i massor! Dessutom passade jag på att överraska min kompis Stina från Oxelösund som jag lärde känna när vi bodde i Östersund och pluggade båda två. Vi har inte träffats IRL på 4 år eller nåt sånt så det var riktigt skoj att hinna prata och ses och få uppdateringar om henne och hundarna.


Bild från en av gångarna med rasmontrar


Generellt blev jag mycket imponerad av alla hundar! Hade väntat mig mer kaos och oljud, men på tiden vi var där hörde jag bara en enda morrning, annars var alla jättelugna och fina. Kul! =)


Agility!


Sen gick vi till Siberian husky-ringen. Tyvärr så besannades mina fördomar när många av de hundar som visades vad av rätt extrem show-typ, många av dem kunde man verkligen inte se framför en släde i annat än mycket måttlig fart...=(


Där fanns dock även hundar med ben och kropp för att röra sig!


Vet inte alls vilken hund detta är, men den ser ju inte direkt smidig ut...tala om tjocka ben! Dock kan det ju vara päls, en av de utställare som hade en "dragtyp" berättade att hennes hund fått kritik för sina ben att de var för lite pälsade!? Domaren menade att slädhundar behöver mer päls på benen för att inte frysa i kalla förhållanden?! Har aldrig hört talas om nåt sånt, men då var domaren tydligen rätt inriktad på show...de som faktiskt kör hundar vet nog om att hundarna inte fryser om benen bara för att de inte är alldeles fluffiga. Hon hade iaf fått en etta i kvalitet.


Sen blev det free-style i vackra finalringen!


På lördag kväll lagade syster o jag älggryta och annat gott och som en stor överraskning så kom min äldsta barndomsvän Anette dit! Hon bor på gångavstånd men när vi pratade han hon sagt att hon skulle vara bortrest...jag hade dock en klurig känsla av att det kanske inte var så - vilket visade sig vara rätt! Plötsligt ringde hon på dörren precis enligt hennes och systers planer! Superskoj!!! God mat och trevlig sällskap hela kvällen!


I söndags åkte vi in och shoppade lite snabbt (julklappar) och sen åkte vi till systers kompis Anna som färgade o klippte mitt utvuxna hår och sminkade också! Jättekul! Hon har vad jag förstod stylad såna som Pink och Marie Serneholt, så man kan nästan säga att min hårbotten rört vid Pinks hårbotten...*s*


Efter det åt vi underbart god Sushi och sen jäktade vi iväg men jag hade ingen aning om vart vi skulle! När vi närmade oss Globen gissade jag fortfarande vilt! Det visade sig att Åsa skaffat biljetter till en Luciakonsert som brukar vara varje år, men jätteduktiga elever från olika skolor och musikgymnasium. De var SJUKT MÅNGA! Jättefint och välkoordinerat - imponerande! Dessutom var Christer Fuglesang och hans astronaut-polare från Discovery där som åskådare kvällen till ära.


Christer och hans polare fick gå fram och visa upp sig först av allt


Globen fylldes av ljus och sång - maffigt! Ca 1200 personer medverkade i Luciatåget! Wow!


Resan hem idag gick smidigare och vi var alla nöjda efter en riktigt trevlig helg. Har spenderat kvällen med att slå in julklappar och snart kallar sängen...Ha det bra!


Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards