www.nukutvi.se

Alla inlägg den 29 december 2009

Av Kicki - 29 december 2009 14:35

Innan vi hunnit ut lite före ett så hade solen gått ner så långt över horisonten att det magiska rosa ljuset var borta. =/ Dessutom visade det sig att det var rätt blött på sjön, en decimeter vatten under den fluffiga fina ytan, och inte så mycket snö heller, antar att den blötts ihop för det bör ju ha snöat lika mycket där som på land?! Lite mysiga kort blev det i alla fall på den lilla stund vi var ute innan vi började frysa. Först en bild från igår kväll när mamma putsade älgfilén som sen blev middag. Alla kort idag är förresten tagna av min syster Åsa med hennes kamera.


5 utsvultna hundar


Silva med sin galna blick, så här ser hon ut när hon är på illvilliga uppdrag!


Lite högre än så här når solen mitt på dagen men inte mycket, taget i förmiddags nån gång.


Sen kom vi oss då äntligen ut på fotosafari!

Mintu


-34 grader innebär inte att allting är fruset. Ovanpå isen nere i viken (och ute på sjön där vi var iaf) fanns en hel del vatten. Jag testar läget med ett hopp!


Stenpiren var alldeles mysig!


Mintu jagar Silva



Silva jagar Mintu


Kompisar!


Holmen som syns heter Rötholmen och ligger en bit bort. Där bort ofta rävar och på somrarna brukar vi ibland plocka lingon där, eller bara låta hundarna rusa av sig lite.


Jag! Inser nu när jag ser kortet att jag varken knäppt mössan eller dragit upp jackan eller tagit på halsduk. *hihi* Man är ju tuff o härdad när man går omkring såhär i -34 helt enkelt!


Snygg-Mintu uppe på bryggan som tittar ner.


Fortfarande kallare än -30 men jag hoppas det blir varmare ikväll så vi kan ta en månskenstur igen...känns dock inte som att chansen är så stor...solen är nere och det finns inte många moln på himlen än så länge i alla fall. Nu ska jag motionera snabeldraken en sväng och sen ska vi slappa vidare! ;-P




Av Kicki - 29 december 2009 12:29

Igår kväll kring 23 när de flesta var på väg isäng spände jag o lillayster hundarna för släden och körde en liten sväng. Blev inte så långt men det gick ju rätt tungt att vara på två släden bakom så få jyckar, så hundarna sov riktigt gott sen ändå. Anledningen att vi åkte ut var förstås att månen snart är full och det bara var lite moln på himlen. När vi kommit halvvägs så hade det klarnat helt och månen lyste så fint långt upp på himlen. Underbart! Hundarna var jätteduktiga och kämpade på bra - härligt!


Nu är det underbart vackert ute, soligt och man ser fjällen i horisonten, men termometern visar -34 så det blir inga slädäventyr idag. Har varit ute på morgonen och skottat gårdsplanen och så ska vi ut och fota lite nere på sjön om en stund. Det får räcka. När vi skottade så var det bara Silva och Mintu som ville vara ute o efter en halvtimme ville även Silva in. Mintu verkade bara tycka att det var härligt, och själv blev jag bara varm av alla kläder och allt skottande. *s* Nu ska vi dra på kläderna och gå ut med fotomodells-Mintu i pudersnön - BBL!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards