www.nukutvi.se

Alla inlägg den 2 december 2009

Av Kicki - 2 december 2009 00:16

Blev en helt underbar slädtur i månskenet för några timmar sen. Månen stod högt på himlen och lyste så starkt att stjärnorna var svårare att se än vanligt en klar natt. Pannlampan var totalt överflödig. Månskenet lyste upp vår väg, trädtopparna, vidderna...ja allt! Släden gled lätt i nysnön och nästan utan ljud...ahhh...underbart! Hundarna skötte sig bra förutom att Mintu och Kaela var tröga i led när vi skulle svänga, Silva som gick i point försökte släpa med sig dem åt rätt håll...allt var dock så vackert så den trögheten är redan bortglömd!


Dessutom lyckades jag med något jag länge försökt men aldrig klarat - att fota i månsken! Fotona blev suddiga, de flesta återger inte riktigt färgerna, testade lite olika inställningar och de flesta blev för blå...men det funkar...lite av magin lyser faktiskt igenom! Så här kommer min premiär på månskensbilder:


Trädtopparna var täckta med snö och lyste så vackert...=)


En av bilderna som blev väldigt blå...men mysig ändå! Här är vi på väg uppför en liten grusväg som går upp upp upp upp!


Lite träd på ett hygge, kanske den bild som återger färgen och ljuset bäst!


Yihhaaaaaa!


Mintu och Kaela uppe vid vändpunkten. Mintu kunde förstås inte hålla huvudet stilla nog länge...


Härifrån kom vi, och hit ska vi...



Det blev nog kring milen vi körde och hundarna var nöjda sen för uppförsbacken i nysnö var tung och lång! Nu kallar kudden på mig och mina vänner! Inatt sover alla inne för husse har sovmorgon så det gör inte lika mkt om det blir lite mer trampanda än vanligt med en extra hund. Verkar dock funka jättebra, Kaela är väldigt lugn o fin både inne o ute. Over and out!


Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards