www.nukutvi.se

Alla inlägg den 21 december 2009

Av Kicki - 21 december 2009 19:07

Äntligen hemma! Vi anlände sent igår kväll, hundarna o jag. Igår åkte vi till Öjebyn och hälsade på Tomas och körde lite släde med Yvonne med familj, och Tomas förstås. Världens snällaste uppfödare! Jag fick låna Sture som gick i led med Silva, sen Mintu och Kaela, och Rossi och Giela längst bak.



Silva verkade gilla att springa med morbror Sture (jo det är hennes morbror och Mintus farmors bror) men tyckte att han var lite otäck när han tyckte att de där bakom skulle sluta dra i hans draglina när vi pausade. Giela och Rossi lade sig att vila men de andra vimsade runt som yra höns...älskade små tokar!


Yihaa! Giela och Rossi var också duktiga idag!


Har lagt halv bak i Caddyn o hundarna såg ut att ha det så sjukt mysigt där på vägen hem...jag blev avis! Kaela lämnade vi hos Tomas på jullov, för det blev lite mycket att komma hem till mina föräldrar med 6 hundar eftersom de inte har nån hundgård. Jättesnällt att hon fick bo där, och hon såg rätt glad ut över att träffa sin gamla husse igen. =) Söta söta lilla hund!


Sen åkte jag snabbt hem och åt och sen packades bilen för avfärd mot Blaiken!  Medan jag packade slappade hundarna framför brasan. Åkte sent igår kväll och kom fram lite efter midnatt. Efter Giltjaurvägen var det så vackert att jag nästan svimmade! Långa långa gamla granar och alldeles tjockt med snö...=)


När jag kom fram möttes jag av en helt fantastisk syn! Mina älskade snälla föräldrar hade byggt (o det hade de ju redan skvallrat om men jag visst ju inte hur fantastiskt det faktiskt var) en rastgård utanför dörren! Huset ligger ju i vinkel och nu har hundarna en rätt rejäl rastgård just utanför dörren. De har byggt en riktigt seriös dörr som man får gå in genom för att komma upp på bron o kunna gå in, och en dörr om man vill gå ut ur rastgården och till gässen. Dörrarna till boden, snickarboa & verkstan är inne i rasthagen...jättefint och hundarna tycker den var jättefin och rolig! Väldigt skönt om man vaknar tidigt o nån är nödig... *lycklig*


Idag har vi varit på Hotell Toppen och ätit ett riktigt gott julbord med mamma o pappa och Tony och Mattias på hennes jobb. Mums! Jättekul att träffa dem, Tony känner jag ju sen större delen av mitt liv och vi har alltid väldigt roligt när vi träffas. En sån där person man bara gillar liksom! Mattias har inte jobbat där så länge så honom var det jätteskoj att hinna träffa lite mer!


Sen blev det en slädtur med mitt (nu) lilla fyrspann framför storsläden.

Först verkade Mintu och Silva lite förvirrade och det var ju tungt för lillgänget med stora släden på egen hand, men det var rätt mkt renspår kring skoterspåren o det är ju aldrig fel! *s*


Sen blev Silva SUPERSILVA! Hon var supersmart! Några av de mindre spåren var inte alls körda men hon hittade dem helt perfekt med sitt minne från förra vintern. Även de kluriga spåren som jag själv knappt kunde se - hon svängde kanonfint (när jag visste vart vi skulle) och gick ospårat hur säkert som helst - Mintu hängde på o skötte sig fint han med. *glad*


Inte nog med dagsljus kvar...alla tittar upp mot Kyrkberget med spända öron!


Nu ska vi ha en lugn o mysig kväll, Åsa (syster) kom nyss o vi ska julpynta och fixa lite...ha det gott! Imorgon kanske min Sven-Erik ska börja sin förvandling till Musse Pigg!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards