www.nukutvi.se

Alla inlägg den 22 december 2009

Av Kicki - 22 december 2009 17:06

Imorse åkte jag o Åsa in till mammas firma med min bil för att få extraljusen monterade, tror att Tony och Mattias blev lite glada över att få nånting att pyssla med för kunderna lös med sin frånvaro en dag som denna - alla har nog fullt upp med annat än renovering och maskinhyrning just nu. Jättesnällt av dem! Sen handlade vi lite på ICA o lite sista julklappar på Lappland Office - de har sååå fint julpynt där - massvis med jättefina saker! Vi sprang på mormor vid ICA o så såg vi några andra bybor, oj så gamla en del hunnit bli!


Sen åkte vi hem och åkte en skidtur efter lunch med moster Lena. Åsa åkte med Silva och jag med Mintu. De skötte sig jättefint bägge två och vi åkte kanske 7-8 km. Bitvis var skoterspåret helt igensnöat så Silva spårade och det skötte hon jättefint, fastän hon inte är så van vid skidor och inte hade mig just bakom sig. Mina älskade små troll!


I allt tänk om selar, linor, skidor (hade bara med ett midjebälte, lånade mammas skidor osv) glömde jag ta med kameran så det får bli en mörk mobilbild.


Sen har vi tagit in granen i snickarboa och imorgon får den nog komma ända in till oss. Jag har dessutom lekt arkitekt och just nu håller Åsa på att skära ut och grädda pepparkakshuset som jag designat. Får hoppas att alla delarna passar ihop...*s* Det börjar lacka mot jul helt enkelt! Imorgon ska jag ta kort på hundarnas fina rastgård så ni får se hur himla fint de har det. Ha det gott o glöm inte att njuta av allt gott och fint!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards