www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 26 november 2009

Vi hittade snö!

Av Kicki - 26 november 2009 21:43

Inatt regnade det här i Boden men framåt morgonen kom tydligen lite snö för det var lite vitt imorse. Efter en heldag i skolan packade jag in hundarna och åkte till Veronica, o därifrån tog vi 5 av mina o 4 av hennes hundar o körde bil ungefär en mil inåt landet från Vittjärv (mkt ungefärlig uppskattning) till Bredåker - och där var  mer snö! En del av det vi fått som regn har de nog fått som snö...yihooo! Så med pannlampor och reflexer körde vi efter en liten skogsväg med ett glatt gäng hundar. Kaela var duktig idag och hälsade bara fint på de hon mötte, tror hon börjat förstå nu att de är polare. Alla jobbade på bra utom Giela (väntat) och så flummade Silva runt lite en stund när hon gick i led. Rossi var tänd och jobbade hårt hela tiden! Hon var så söt! Som vanligt hann V o jag avhandla alla världsproblem när vi stod där på släden o åkte. =)


Nu väntar snart sängen, tidig uppstigning även imorgon...hmmm...fredag till söndag ska jag vara hundvakt åt Veronica o Anders för de ska till Piteå o göra normala civiliserade ohundiga saker! Så det blir jag o kanske min älskling, o så 12 hundar...härligt! Ska ha en riktigt myshelg o när jag åker hem på söndag räknar jag med att ha hundhår på HEEEELA mig...ska ta med kamera o fota lite o kasta in i bloggen tänkte jag. Förutom Kaela som är ny så känner ju alla de andra 11varandra mycket väl och alla går bra ihop med varandra, vilket är mycket skönt.


Planen efter det är att på måndag (när vi bägge är lediga) packa in oss i bilen o köra längre in (Jokkmokk?) dit det är mer snö och ha ett riktigt äventyr! LLLÄÄÄÄÄNNGGGGTTAAAAAAARRRR! Over and out!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards