www.nukutvi.se

Alla inlägg den 1 november 2009

Av Kicki - 1 november 2009 23:39

Tjohej! Har haft en riktig helhelg på alla sätt och nu kommer lite kort! Min kära vän Lina som jag gick samma gymnasieklass med en gång i tiden, kom hit i fredags och stannade till idag och vi hann med en massa roliga saker! Igår var vi uppe på Öngårdsberget och gick på äventyr och avslutade med lite grillning. Var riktigt kul att träffas ordentligt igen!


Korv på Öngårdsberget


Idag har vi varit till Åkerholmen och kört släde. Lina hade bråttom hem o tider att passa så tyvärr hann hon inte köra nån släde idag , men Tomas, Markus och Katrin, Veronica och Anders, Yvonne, och så jag, ställde oss på varsin släde (5 stycken alltså) och drog ut på ett litet äventyr. Vi körde 9 km ungefär o jag fick låna min blivande lånehund Kaela och prova i mit spann för första gången. Det är ju Silvas syster och som ni kommer att se så är det ganska lika. Bågge två har ju lite humör ibland så jag var en aning nervös över att köra dem i led ihop men vi testade och det funkade bra. Kaela gafflade lite mot Silva innan start och matte blev mycket stolt när Silva vände bort huvudet och gav tydliga lugnande signaler! Mattes lilla argbigga har lärt sig lösa konflikter på fredligt sätt! En gång kokade de över o de småbråkade lite bägge två men sen funkade det kanonbra och när vi väl kom iväg jobbade de bra ihop. Kändes i alla fall mycket lovande inför vintern, när mina tikar bara löpt klart nu (nu löper ALLA) så ska hon få flytta till oss o ge välbehövlig hjälp i Gakkons frånvaro.


Silva och Kaela


Av en ren slump fångade jag lite gafflande och ett bortvänt huvud. Mintu fick gå längst bak bakom alla löptikar, och dagen till ära använde jag hela mina nya draglinor!!! Blåa och fina!


Rossi och Giela, med Mintu bakom. Bakom dem står Yvonnes spann med gula Marko, Atena och så stora svarta Atle!


Yvonnes spann, mitt framför och så ser man de andra 3 där framme.


Off we go!


Anders lånade kameran och dokumenterade, här är deras fina 6-spann med honom och Veronica på släden!


Fina Nooki i deras spann, han är ju Mintus helbror och har coola ögon!


Mitt gäng för dagen


Kaela, Silva och så skymtar man Rossi...och mig!


Söta systrar!


Anders och Veronicas spann från musperspektiv!


Här kommer vi!


Markus hade med sig söta lilla valpen Nomi (stavning?) som här hälsar på A&Vs ledarhund Sälka. En riktigt söt liten valp! Vi hade en riktigt rolig dag (som det oftast blir) och som alltid blev vi alla lyriska och helt lyckliga av att få köra lite släde. Jämfört med vinterns äventyr är ju 9km på en snöklädd grusväg egentligen en fis i rymden, men den här tiden på året är det ändå värt att köra många mil bil för att få ta del av den enkla upplevelsen! *s* Helt klart!Både människor och hundar så lika glada ut!


Sen skyndade jag hem till Gakkon och så åkte hon o jag upp till Hannah i Sörbyn för att titta på jättesöta huskyvalpar, 9 veckor gamla! Hon var dagen till ära valpvakt åt en av de som flyttat så där var fyra små söta troll som levde rövare.



Min favvis - en riktigt söt tjej!


Tjihooo!


Emil!


Hahahahha...


Vackra chokladbruna mamma Keela




Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards