www.nukutvi.se

Alla inlägg den 30 november 2009

Av Kicki - 30 november 2009 21:45

Idag var det premiär! Första gången vi körde 11 hundar framför släden utan att ha lånat in hundar för dagen (förra året lånade vi ju 3 hundar och körde 12-spann), och premiären blev i Överstbyn med Lasse och Ingela och deras hundar. Vi körde in bilen efter en liten skogsväg och det var snorhalt! Isigt över hela vägen, och utan fyrhjulsdrift hade vi nog inte kommit uppför vissa backar...sen blev det allt mer snö och vi satte hundarna framför släden istället. Var fortfarande lite isigt och vi kunde inte bromsa så bra med vår töntiga broms så farten blev lite väl hög fart för unghundarna första biten, men de var duktiga ändå. Sen började det snöa!!! Härligt!


Miksi och Giela var enormt lata idag, men söta!


Mintu och Nooki, småbrorsorna


Gick snabbare i början än vi tänkt oss som sagt var...11 hundar kräver bättre bromsar!


Sen blev det mer snö! Vi körde en bit över milen skulle jag gissa, o det kändes lagom för småttingarna med tanke på hur snabbt det gick i början. På slutet fick Kaela gå i led med Kenai och det gick bara bra. På vägen hem körde vi en alternativ väg med bilen för att slippa de stora isiga backarna som nu fått 2-3 cm snö på sig...vansinnigt halkigt...o sen fick vi fika hos Lasse! Mums!


Nu ikväll har Gakkon och jag gått en promenad, hon med sitt täcke och sin onda rygg, jag med ond rygg i hopp om att mjuka upp den, som två gamla tanter var vi! *s* Mjukare blev den inte, har provat spikmatta, varm dusch, promenad, vila...hmm...börjar ledsna på den nu! Imorgon ska jag hämta Fodax, över 200kg hundmat, visst är det bra timing? *tycker att min rygg ska vara lika snäll som den brukar* Nu väntar sängen, ha det bra!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards