www.nukutvi.se

Alla inlägg den 26 november 2009

Av Kicki - 26 november 2009 21:43

Inatt regnade det här i Boden men framåt morgonen kom tydligen lite snö för det var lite vitt imorse. Efter en heldag i skolan packade jag in hundarna och åkte till Veronica, o därifrån tog vi 5 av mina o 4 av hennes hundar o körde bil ungefär en mil inåt landet från Vittjärv (mkt ungefärlig uppskattning) till Bredåker - och där var  mer snö! En del av det vi fått som regn har de nog fått som snö...yihooo! Så med pannlampor och reflexer körde vi efter en liten skogsväg med ett glatt gäng hundar. Kaela var duktig idag och hälsade bara fint på de hon mötte, tror hon börjat förstå nu att de är polare. Alla jobbade på bra utom Giela (väntat) och så flummade Silva runt lite en stund när hon gick i led. Rossi var tänd och jobbade hårt hela tiden! Hon var så söt! Som vanligt hann V o jag avhandla alla världsproblem när vi stod där på släden o åkte. =)


Nu väntar snart sängen, tidig uppstigning även imorgon...hmmm...fredag till söndag ska jag vara hundvakt åt Veronica o Anders för de ska till Piteå o göra normala civiliserade ohundiga saker! Så det blir jag o kanske min älskling, o så 12 hundar...härligt! Ska ha en riktigt myshelg o när jag åker hem på söndag räknar jag med att ha hundhår på HEEEELA mig...ska ta med kamera o fota lite o kasta in i bloggen tänkte jag. Förutom Kaela som är ny så känner ju alla de andra 11varandra mycket väl och alla går bra ihop med varandra, vilket är mycket skönt.


Planen efter det är att på måndag (när vi bägge är lediga) packa in oss i bilen o köra längre in (Jokkmokk?) dit det är mer snö och ha ett riktigt äventyr! LLLÄÄÄÄÄNNGGGGTTAAAAAAARRRR! Over and out!

Av Kicki - 26 november 2009 11:18

Inatt drömde jag jobbiga drömmar om taxi, långa arbetsdagar och minimalt med sömn innan...drömde att klockan var ca 01.20 o att jag skulle börja jobba 04.30...o jag hade inte sovit något ännu! Ingen bra natt för ovanlighetens skull men det var skönt att vakna och inse att det bara var den dröm! Känslan satt dock i när jag vaknade....*grrr*


Alla utom Gakkon sov ute inatt, känns bra att träna på olika konstellationer osv och nu var Silva med också utan tratt. Hade alla ihop och det funkade jättebra. Tänkte stänga av igår men visste inte hur jag skulle dela upp dem på ett bra sätt, varken Silva eller Kaela kan ju öppna luckan in i garagekojan, så alla fick vara ihop i stora hundgården istället (allså gamla+nya med dörren öppen). När jag vaknat o gick ut för att ge dem frukost så had Rossi sovit inne i garaget i kojan där, o ut ur stora kojan kom Kaela, Mintu, Silva och Giela. De hade sovit tillsammans alla fyra...=) Det värmde mitt lilla mattehjärta!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards