www.nukutvi.se

Alla inlägg den 25 november 2009

Av Kicki - 25 november 2009 13:44

Började morgonen med att stiga upp o dra på täckbyxorna. Småttingarna har sovit ute inatt för att förenkla morgonen. Eftersom Gakkon inte kan följa så är det enklare att ha de flesta ute när man vet att man ska iväg på morgonen så slipper hon se alla gå ut genom dörren...utom hon själv...=( Nu var det bara Silva jag fick smuggla ut och det gick bra. Släden satt ju redan på taket från igår och nu åkte vi mot Norra Bredåker för att nyttja den lilla snö som finns kvar. Vi valde att köra på ett ställe där det är fin skoterled vintertid, men nu var det rätt ojämnt och vi passerade en mängd små bäckar och blöthål. Dock hade faktiskt den första skotern kört bitar av sträckan vi valde! Dimman satte sig på kameralinsen och bilderna blev allt suddigare med tiden...o inte så många...*s*


Idag gick Kaela och Mintu i led och de var så fantastiskt duktiga! Alla svängar funkade kanonbra, Mintu klarade att vända spannet och de jobbade superbra framåt hela tiden och valde kloka spår, genom bruna vattenpölar och slaskhål! De stannade aldrig ens o tvekade utan bara plöjde framåt, Kaela badade ner till magen nån gång o det stänkte brunt vatten åt alla håll...mina små hjältar! Kaela o Mintu funkar verkligen kanonbra i led! Bitvis var det även bara vitt och fint...som ovan! Själv slapp jag blöta ner skorna eftersom hundarna gjorde ett sånt bra jobb. =)



Försökte ta ett sånt där coolt kort som mushers har där man ser BÅDE dem o hundarna...det blixtrade o hundarna syns knappt...*ASG* Får prova igen senare i vinter. Till mitt försvar får jag säga att det inte var helt enkelt när spåret såg ut som det gjorde!


Efteråt hade jag 5 nöjda hundar o en tratt bak i bilen. Allt fångat genom en suddig kameralins!


Systrarna Kaela och Silva. =)


På väg hem passerade vi bron mellan Norra och Södra Bredåker, två små byar men bron mellan ser ju lite "city" ut nästan med lampor o allt! Under oss rinner Luleälven.


Blev en helt perfekt start på dagen, inte den vackraste eller mest bekväma slädturen, men hundarna skötte sig underbart bra trots ett spår med stora prövningar och utmaningar. Den känslan ska jag leva på tills snön kommer tillbaka...för nu verkar det ju som att den ska töa bort igen....=(







Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards