www.nukutvi.se

Alla inlägg den 24 november 2009

Av Kicki - 24 november 2009 11:17

Igår kom lite BLÖTsnö och inatt har det frusit på en aning så imorse lastade jag släden på taket och körde till en liten skogsväg nån kilometer härifrån. Hundarna var pigga och sugna och Silva fick följa med (minus tratten) för att få sträcka lite på benen. Kaela skötte sig kanonfint i led, hon är precis det mitt lilla gäng behöver, nån som är stabil o har vett att stå kvar när man stannar eller innan man startar. När hon står still så smittar det av sig på de andra. =) Mina hundar är ju inga katastrofer på det området men inte är de superduktiga heller.


Släden fick vara utan kapell idag.


Off we go! Började med Silva och Kaela i led och det funkade superbra. Inga sura miner eller gruff. När vi kommit en liten bit in o lite högre upp så blev det mer snö också!


Silva envisades med att galoppera idag och Kaela travade så himla fint så det blev lite missflyt eller hur man ska säga, rör sig hundarna i fel takt så börjar ju linorna svaja och gunga och det kändes inte ultimat, så jag flyttade fram Mintu som är bättre på att trava och han och Kaela var superfina ihop!



Dagens grå väder gör ju att bilderna inte är så fantastiska...men men...man ser ju hundar i alla fall!!!


När Silva gått där bak en stund hade hon skuttat av sig det värsta (hon hade nog en del överskottsenergi efter att ha gått hemma med tratten o bara promenerat) så travade hon jättefint hon med o jobbade stenhårt. Hon var så himla söt förresten - när vi kom längst upp efter vägen (bilderna ovan) o skulle vända så testade jag att ge vänd-kommando o tänkte att kaaaanske Mintu snappat upp det men han förstod inte. O Kaela är inte van vid det kommandot. Silva däremot, som stod i mitten, hon kastade sig om och försökte sliiiiita med sig de andra men orkade inte med bara halsbandet förstås. Hon kämpade sååå hårt för att vända! *s*


Efter den här vägen brukar vi spåra och träna lite sök på somrarna. Den körs bara av skogsmullar och jägare (och knappt det) så man får vara ifred!



Nu har mitt lilla träarbete på släden fått några omgångar olja på sig och det börjar bli riktigt fint nu...I love!


På väg hem, Mintu i den immiga bilen.


Passade på att fota lite i hundgården sen också. Mintu börjar bli för snygg för sitt eget bästa!!!


Kaela är en riktig gosbjörn!


Nu ska jag åka iväg till Trångfors och duscha och sen är det skola och matteprov! Ha det bra alla! O håll tummarna för mig i eftermiddag!


Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards