www.nukutvi.se

Alla inlägg den 4 november 2009

Av Kicki - 4 november 2009 12:58

Plusgraderna fortsätter och imorse tänkte jag att det borde vara säkert att kunna cykla en sväng med hundarna. Kring vårt hus syns ju varken snö eller is, men lite blött är det ju. Stack iväg med Silva och Mintu och tog travspåret, men där hade inte plusgraderna hunnit lika långt! Bitvis var det lerig (men farbar) väg, och bitvis blåis över hela vägen...Det blev minst sagt spännande men vi klarade oss utan vurpor och hundarna jobbade på bra. Tur att hundarna är rätt lyhörda och styrbara i alla fall! Gakkon och Giela fick sig en morgonpromenad och sen var tiden slut och vi jäktade iväg till skolan! Nu är det CAD som gäller! Ryktas om snö framåt helgen så nu håller vi tummarna!


Igår kväll såg vi lite film och så sorterade jag slädhundsbilder i några timmar! Har fått förfrågan om att låna ut några bilder till en vinterbroschyr för Boden och det är ju tusentals att gå igenom. Efter en försa grovsortering var jag nere i 500+....*s* Men det drog fram många fina minnen av alla underbara äventyr vi varit på! Jag är så glad över att jag har chansen att syssla med mitt stora intresse varje dag och dessutom har så många underbara vänner att dela det med! Jag är så glad att jag valde att gå min egen väg och samla på mig en massa hundar fastän så många tyckte att det var lite tokigt...*s*


Kastar in en av mina favoritbilder på Silva, som vi tog förra året när vi körde en helt underbar slädtur från Buddbyn via Hundsjö, Åskogen och Svartbäcken bl.a När vi kom till Åskogen stannade vi för att ta en liten paus och där var alldeles underbart perfekt fotoväder så kamerorna gick varma! Bland annat på lilla söta Silva! En av höjdpunkterna förra året! Hoppas på många lika underbara äventyr den här vintern som kommer!!!



Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards