www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Kaela - supertjuven

Av Kicki - 6 februari 2012 20:42

Silva är en mästertjuv. Hon smyger och stjäl och överlistar, men hennes list sträcker sig till oss tvåbenta. När det gäller att stjäla från sina vänner har hon inte samma framgångar. En stor anledning är antagligen att hon själv blir rätt stel kring godsaker och mat (om andra kommer nära) och eftersom hon har samma approach om hon försöker stjäla från en vän så brukar hon aldrig få komma ända fram. Ändå gången hon lyckas stjäla nåt är om nån medvetet lämnar något gott efter sig.


Hennes syster Kaela däremot har en fantastisk teknik när det gäller att stjäla från sina fyrbenta vänner. Jag har ibland irriterat mig lite på att hon alltid envisas med att gå fram till de andra om de fortfarande äter och hon har ätit klart. Hon sticker nästan ner nosen i skålarna och är väl utmanande, men än så länge har ingen rytit ifrån och jag ber henne nästan alltid att backa för säkerhets skull. Däremot har hon aldrig lärt sig att sluta med detta beteende utan envisas varje gång...fastän det än så länge gett i stort sett obefintlig utdelning.


Idag har hundarna ätit morot inne i värmen, och när Rotax tuggade lite halvhjärtat kom Kaela smygande. Inte stel och målinriktad som Silva, utan helt oskyldig och söt..."Oj, jag råååkade bara gå förbi alldeles här...." Precis som hon gör ute vid matskålarna. Eftersom Rotax inte verkade vilja vakta sin morot helhjärtat så lät jag henne hållas för att se utvecklingen. Visst har hon söt teknik? Halvvägs in i filmen blir Kaela lite stel, för bakom henne står ännu stelare Silva och försöker smyga och stjäla, givetvis utan framgång. Titta å mys!



Resten av kvällen har ägnats åt snöskottning och godissök för hundarna. Trots -27 grader ungefär idag har det snöat nån decimeter. Att man tvingas skotta gården i -33 grader händer inte speciellt ofta, typ aldrig nånsin! Det blev en fuskskottning bara så att bilen tar sig ut imorgon.


Inatt får alla sova inne.  Helst av allt hade vi kört släde nu ikväll för det är magiskt vackert ute. Tjock med snö överallt, helt stjärnklart och månen är 99% full och lyser starkt högt uppe på himlen. Det enda som sätter käppar i vårt hjul är kylan. Typiskt... =/



 
 
Ingen bild

Hannah

6 februari 2012 23:14

Hej Kicki!
Snubblade in hos dig när jag letade efter att göra en egen slädpåse. Önskar så tips från dig. Hade du något mönster? Jag är nybörjare och köpte min begagnade släde i höstas och har bara hunnit använda den en gång.
hör snälla av dig till mig! Skulle uppskatta det så.
hannah_zackrisson@hotmail.com

 
Monica

Monica

7 februari 2012 21:03

Hej!
FÖrsökte övertyga e kompis at han skulle släppa av mig i Boden när han ändå skulle ta sig upp till Kiruna på jobb, men han trodde inte att han skulle klara att övertyga piloterna om att det var den bästa flygrutten. ;P
Men om ni ändå har det för kallt för att köra spannet så kanske det inte gör lika mycket. Och skulle huset klara ytterligare hundar och människor utan att spricka i sömmarna? ;)

http://tassistanshundar.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards