www.nukutvi.se

Alla inlägg den 11 april 2012

Av Kicki - 11 april 2012 16:17

Igår kväll hade jag tänkt köra släde men vi kom oss aldrig ut. Vattenpölarna på asfalten såg kanske illavarslande ut men det snöade faktiskt när vi kom hem även om det var kring 0-gradigt ute. Sen gick det över i regn. Med tanke på förkylningen jag åkt på så kändes det som ett rätt klokt val att hålla sig inne ändå. Att komma hem från en slädtur med blöta hundar och blöt utrustning tar bort en stor del av glädjen även om spåren nog faktiskt var hårda nog för att kunna köras på.


Ikväll satsar vi på innekväll redan i förebyggande syfte. Varmgrader hela dagen och slask och tö...=/ BLÄ! Tyvärr ska det fortsätta så här fram till helgen. Ikväll blir det kloklippning för hela gänget och då ska vi prova den nya elektriska klotrimmern som vi nyss fått hem. Den ser ut som en dremmel ungefär men är till för att trimma till klor. Vissa av mina hundar har väl så långa klor i mitt tycke, och trots att vi klipper dem varje vecka så vill de inte riktigt gå till sig. Med denna makapär sägs det att man ska kunna komma ännu närmare pulpan och på så sätt få den att dra sig tillbaka. Blir kul att testa. Ska även börja med lite grundfärdigheter inför sommarens rallylydnad, agility, spår och sök. Riktigt hur allt det ska gå till i vårt pyttelilla kök är nästa fråga...hmm...


Jag måste faktiskt erkänna att jag längtar lite till detta:



Efter en rätt kort vinter (sen start) med många förkylningar och ett par veckor med alldeles för kallt väder för slädkörning, blir det ändå skoj att sadla om till sommaraktiviteter. De bra delarna av vintern är ändå borta i stort sett, så nu när sista slädföret snart försvinner så är det inte bara tråkigt, utan även början på nåt annat skoj.


Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards