www.nukutvi.se

Alla inlägg den 2 april 2012

Av Kicki - 2 april 2012 07:03

Igår kväll efter sista blogginlägget var ”att göra”-listan rätt kort: mata hundarna, borsta tänderna, kvällspinka, bädda rent i sängen och sen….sova! Eftersom det aldrig blev något fikastopp ute i spåren med spannet igår, hade jag kvar en flaska med färskfoder+vatten blandat. Det är en blå Nalgene-flaska med stort lock som vi enbart använder till hundarna (av förklarliga skäl) och den kommer väl till pass när man vill försäkra sig om att alla dricker nog mycket när man pausar.


Jag hade inte tagit upp nåt mer färskfoder utan tänkte blanda denna sörja med mer vatten och så torrfoder. Snabbt å enkelt! Jag öppnade flaskan ute i hallen för att hälla det i foderhinken, medan jag gick in mot köket. Just där gick nånting fel och den öppna flaskan hoppade ur min hand, nästan i slow motion. Den studsade in i köket just bortanför tröskeln och för varje studs så stänkte det rosa vattnet med slaktavfall upp efter väggen och köksinredningen… =/


Denna härliga sörja, som inte luktar så speciellt gott och är full av små köttslamsor och en massa små fettpartiklar som gärna fastnar på saker, rann nerför lådfronterna, på insidan en av köksluckorna, in mellan ektröskeln och klickgolvet, in mellan dörrlisterna – den var överallt! Disktrasan fick detta som sista uppdrag och ihop med MrMuscle lyckades jag få bort alla de synliga spåren i alla fall. Frågan är hur det luktar om det luktar om ett par dagar. Förhoppningsvis inte alls….*hoppas hoppas*

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards