www.nukutvi.se

Alla inlägg den 17 maj 2011

Av Kicki - 17 maj 2011 21:59

Nu ikväll hade mamma kommit hem från Rysslandresan, och medan fläsklägget kokade på spisen (mums) gick hon och jag upp till ladugården och hämtade hem hennes fina fyrhjuling. Jag körde en sväng på 4-5km med hundarna i rätt kuperad terräng så Polarisen fick bekänna färg! Den klarade alla hinder galant men jag kände själv att det var svårt att få bra flyt i hundarnas träning med så mycket sten och elände att passera. Jag måste nog träna helt enkelt. Bitvis körde vi bara på fin grusväg.



Alla hundarna skötte sig fint och de verkade gilla att sträcka på benen en sväng om än vi körde i väldigt lugnt tempo, skritt störe delen av  rundan.  Efter regn kommer solsken och vi hade en sval och svalkande kväll men med fin kvällssol!



På vägen hem körde vi ner till sjön så att alla fick svalka sig i en liten bäck som rinner ut i Uman. Väl hemma fick hundarna en riktigt bra bonus - pappa hade gömt en massa små bitar av fläskläggen i deras rastgård! Yihoo! =)



Eftersom jag hade lite tid över fick Giela en längre promenad i flexit också. När vi gick efter vägen jagade hon sork och då gäller det att smyga och lyfta benen högt högt för att inte göra så mycket ljud. Hon är snabb som attan och han fånga/äta en sork. Det visade sig att den hade små ungar som bara var nån centimeter gamla, så Giela gjorde effektivt slut på dem med. Nu förstår man verkligen varför huskies sägs vara "kattlika"...*s*


Efter den lyckade fångsten var sorkjakt allt Giela kunde tänka på och vår raska promenad blev medellångsam. Längre fram efter stigen gick vi förbi en stuga där ett väldigt trevligt pensionärspar spenderar många helger och somrar. De har en jättefin australiensisk terrier som heter Terry. Terry fyller snart 13 år, och Giela är ju snart 11, så det var nästan ett PRO-möte. Terry ville hälsa lugnt och fint men Giela blev sådär ivrig som hon lätt blir kring söta små hundar, och ville leka med tassarna och skutta och ha sig. Terry och Jacki (min älskade Cairn terrier) brukade träffas och leka när Jacki levde och Terry bara var liten valp.




Vägen hem gick vi förstås efter stenarna på stranden, bra balansträning för både hund och matte. Jag passade på att filma lite, inte så spännande men man ser många stenar!



Nu väntar sängen på 6 trötta kompisar. Ha en bra kväll!



Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards