www.nukutvi.se

Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av Kicki - 16 augusti 2010 22:15

Ska börja med att säga grattis till Rossi i efterhand! I lördags fyllde hon 5år! Tänk så stor hon blivit vår lilla underbara fjant!   

I helgen har jag kört lite taxi, vilket var riktigt kul och som vanligt träffade jag en massa intressant folk.

Igår kväll var det svalt och underbart och likaså nu!   Körde med hundarna igår kväll, på samma ställe som sist. Vi körde 4,3 km ungefär och hundarna stornjöt! Tempot var lugnt, just över 10km/h, och det bästa av allt var att Gakkon höll hela vägen och verkar pigg och fräsch i kroppen även idag!    Helt underbart och det ska vara svala kvällar hela veckan! 8 grader ute nu! Imorgon kör vi igen!!!!!!


Nu ikväll har vi klippt lite klor och sökt godis i hundgården med utehundarna, och löptikarna (Gakkon och Rossi) har fått en promenad istället. Godissöket fungerar jättefint nu. Silva känns totalt pålitlig och gör aldrig ens ansats till en sur min mot nån, även om de är två på samma godis. Passade på att fota lite i halvmörkret och idag får Silva vara huvudperson för att hon var så söt och snäll med sina kompisar!


Silva


Tant Giela


Mintu och Kaela springer under balansgången. Den är fortfarande riktigt poppis och jag skulle vilja komma på ett sätt att bygga något liknande i nya hundgården.


Silva



Silva brukar klättra på den via listen (den hon har höger framtasspå) för att nå fönsterbläcket och godisarna jag lägger där. Egentligen vet jag inte varför för hon når dem även nerifrån, men det kom hon på först idag. Först måste man ju kolla om det är nåt där nere....


Hmmm....näe ser tomt ut!


Då klättrar vi åt sidan istället!



Och så sträääcker vi på oss! På det här sättet brukar hon nå godisen man ser till vänster, liggande på fönsterbläcket, men just idag upptäckte hon ju att det gick bra även från marken så längre än så här sträckte hon sig inte efter den upptäckten. Söt är hon i alla fall!


Nu kallar sängen! Gonatt!








Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards