www.nukutvi.se

Alla inlägg den 11 augusti 2010

Av Kicki - 11 augusti 2010 22:15

Ikväll har det varit en riktig hundkväll! Åt middag och åkte sen ut med Mintu och Kaela till Brukshundsklubben för att träna lite på allmänvett. De gör klara framsteg men ännu kan man inte kalla dem helt civiliserade...*s* Träffade Helena och hann surra en stund - jätteskoj för det var tuuusen år sen vi pratades vid ordentligt sist! Under tiden stod Mintu och småpep vid våra fötter...*s*


Medan vi var där åskade det rätt rejält och jag tänkte inte på att Rossi var ute men i "fel" hundgård! Där hon brukar vara går hon bara in i garaget när det blir jobbigt. Nu var hon i den andra hundgården med Gakkon och hade nog haft det rätt jobbigt för när vi kom tillbaka från BK hade nån (=Rossi) slitit rejält i hundgårdsdörren och böjd en hel del järn...var smått nervös när jag tittade in i hennes mun men som tur var såg allting helt ut. Inte lätt att vara en ärkefjant!


Efter det lade jag Silvas viltspår men klövarna kom jag inte åt, låg många kg Fodax ovanpå dem i frysboxen, så hon fick spåra en frusen fettklump istället (från nötköttet vi fått till hundarna). Medan spåret vilade sig fick Giela en cykelpromenad som hon ville genomföra i hög fart, och eftersom växlarna på min cykel gett upp nu idag, fick jag låna Lars cykel. Vilken dröm! Allt var rakt, växlarna distinkta, den gick tyst och bromsarna tog. *like* När Giela sprungit klart fick Gakkon och Rossi en liten koppelpromenad och Gakkon rörde sig fint, möjligen aningen kort i baksteget men inte mycket. Kom hem lagom till att mörkret började lägga sig och tog ut Silva för att spåra.


Första biten gick hon klockrent men sen hamnade vi fel och dum som jag var hade jag för en gångs skull inte snitslat...vi hamnade fel och hann göra några spårupptag, Silva blev vimsig och ville äta lite gräs...sen fungerade allting bra igen. Hon spårar alltid fint, noggrant och lagom tempo. När hon hittade fettklumpen blev hon dock skeptisk. Jag fick övertala henne att bära med den hem och inte gömma den bakom en tall i skogen.  Nu ska även matte få sova! Imorgon blir det äventyr med firman efter jobbet så det känns skönt att alla hundarna fått ha något roligt idag. Gonatt!


ZZzzzzzz....



Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards