www.nukutvi.se

Alla inlägg den 13 december 2010

Av Kicki - 13 december 2010 19:57

Imorse var det kallt och sen dess har det bara blivit kallare. -29 grader nu och alla hundarna ligger här inne framför kaminen och mår gott. Mintu är helt oberörd av kylan men Silva och Kaela håller sig mest i kojorna när det är så här kallt. Förra vintern bodde de ute i -35 grader utan bekymmer, så jag antar att de är lite ovana ännu bara.


Mintus sår på nosen verkar läka fint och syns inte lika väl nu heller, så med lite mer päls kommer incidenten att vara ett minne blott! Lite pinsamt för en ung snygg kille att få spö av en gammal tant! *s* En mindre rolig sak är att jag har hittat en liten juvertumör på Gakkon (antar jag att det är), stor som en ärta och sitter i ett av de bakersta juvren. Verkar inte bättre än att det blir operation när vi kommer tillbaka från Blaikenresan. Operation innebär ju tyvärr även träningsuppehåll och baduppehåll. =(


Nu är det galet varmt här inne och det känns nästan lockande att gå ut och svalka sig en stund. *tihi* Rock on!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards