www.nukutvi.se

Alla inlägg den 1 december 2010

Av Kicki - 1 december 2010 23:47

Pga skola och jobb sista tiden har jag inte varit ute i dagsljus med mina hundar på snart två veckor! Dagsljuset kommer snabbt och försvinner innan det riktigt börjat känns det nästan som, men medan solen väl är uppe är det fantastiskt vackert! Idag hade vi varmare än -10 för första gången på ett bra tag - skönt!


Efter middagen (alltså den man äter på kvällen, ingenting annat!) åkte jag och Veronica iväg mot Ljusträsket och selade ut ett ivrigt 10-spann framför släden! Gakkon var förstås hemma, och även Veronicas Flinga som dragit på sig en hälta. Vi körde efter en grusväg där i stort sett inget grus alls (hörde nåt enstaka litet skrap under belagen på hela sträckan) var framme! Härligt! Hundarna var duktiga och söta och vi var lyckliga men kalla! Kändes som -20 grader minst innan vi var tillbaka till bilen och det var SÅ kallt att spänna släden på taket igen. Helskumt! Mycket riktigt hade temperaturen sjunkit men inte så mycket som det kändes som...

  


Vi körde kring 16km vilket är en rätt bra sträcka att få ihop på släde med den snömängd vi har nu. Härligt! Med ett gäng glada och nöjda hundar här inne har jag ägnat resten av kvällen (det lilla som blev kvar) åt att diska och julpynta lite. Nu kallar sängen. Heldag i skolan imorgon, jobb+prov på fredag... på LÖRDAG ska jag andas ut!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards