www.nukutvi.se

Alla inlägg den 2 december 2010

Av Kicki - 2 december 2010 15:52

Idag fick vi oväntat sluta vid lunch eftersom vi har prov imorgon! Under eftermiddagen fick jag ett samtal från Turistbyrån och det verkar som att en av mina slädbilder kommer att rulla på deras "monitor" inne i gallerian framöver! Kul! Väl hemma tog jag med Gakkon och Silva på skogspromenad. Så här glad blir Silva då!






När vi passerade en stor  äng på vägen hem stannade Gakkon vid några stenar och försvann från jordens yta! Jag pratade med mamma i telefon just då och hade ju koll mot stenarna men såg iiingen Gakkon. När jag till slut masade mig tillbaka över ängen hade hon hittat ett älghuvud! Prydligt fastbundet i en rejäl järnstav som satt hårt i marken. Hon ville INTE släppa Silva nära sitt fynd men lämnade det glatt när jag erbjöd lite Frolic och aktade på Silva. *s*


Hundarna skötte sig fint i skogen och Silva rusade självklart som en dåre hela tiden, alltid full fart, men aldrig långt borta. De hade nog som jag, en riktigt härlig promenad nu när det bara är några få minusgrader dessutom!


En mindre rolig sak är att det brinner i ett hus här i byn,  från oss. Larmet hade gått kring 16.00 till SOS och jag och hundarna passerade bara några hundra meter därifrån (på sånt sätt att man inte ser huset direkt) kring 15.30 Enligt vad jag läst på NSD så har de fått ut en person ur det övertända huset, men det står ingenting om tillståndet. Otäckt!


En till bra sak hände i alla fall idag - Hannah från Sörbyn kom på besök så vi hann surra lite hund och planera lite skidåkning och annat i vinter! Jätteskoj! Gakkon och Silva (de andra är ute i hundgården för att härdas nu när det inte är så kallt) blev jätteglada de med! =) Resten av kvällen ska ägnas åt studier inför morgondagens prov...=)



Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards