www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 10 april 2010

Starten till storstädning

Av Kicki - 10 april 2010 20:03

Efter en lagom sovmorgon tog vi tag i saken och började en mindre storstädning. Resultatet blev bland annat att vi lyckades städa bort en bil från tomten (Äntligen! Bara en extrabil kvar nu), sortera en massa pant (2,5 sopsäckar med burkar och 1 sopsäck med PET-flaskor! Tror att vi inte har pantat sen nyår 2008/2009), städa lite i garaget och inne osv! Härligt!


Mintu och Gakkon fick en timmes promenad här i Vittjärv. Gakkon rörde sig inte vidare snyggt idag, hon har helt klart mer ont än vanligt, men hon VILL gå och hon VILL vara med. Hon säger aldrig att hon har ont, utan hennes handlingar och rörelser avslöjar henne. Mintu är ju ingen höjdare på att gå i koppel men det gick ändå rätt bra. Han kommer långt med sin charm! Pratade även med några "grannar" som bor kring 100m bort och de trodde att jag bodde på ett annat ställe (där de hört hundar yla dagligen) och blev förvånade när de förstod att vi bodde så nära. De hade aldrig hört hundarna. Ja nog är de snälla mina grannar och mina små fyrbeningar.


Lars skulle till en kompis i Björns så jag, Giela och Silva åkte med och promenerade därifrån och hemåt. Han plockade upp oss några kilometer hemifrån men det var rätt lagom, mina ben började bli trötta och jag kände att förkylningen inte riktigt släppt taget om mig. Skönt var det i alla fall! Har rensat lite ute i garaget i hundarnas rum (som även är återvinningscentral i väntan på vidare transport), utanför hundgården osv, jo denna varmare årstid har faktiskt sina fördelar även den för när det är -25 och allt är fastfruset så är det inte speciellt kul att ge sig på såna uppgifter...MEN! INATT SKA DET FRYSA! Imorgon blir det absolut slädkörning och med lite tur kommer spåren att vara hårda och fina! Yihooo! Yihooo! Yihoooo! YihooooOOOOOOOO!!!  


För exakt ett år sen körde Veronica o jag släde och då var Gakkon med...  

Både den säsongen och säsongen före körde vi sista slädturen den 22:a april. Snö fanns kvar senare också, men isar mm gick inte att använda och det var svårt att få till nånting vettigt, lite så som det börjar kännas nu...jajaja...Värme hjärtat att se Gakkon framför släden. Hoppas hoppas hoppas att hon kommer att kunna springa där igen nästa säsong.

 
 
Mia

Mia

14 april 2010 14:55

Tänk att det ska va så svårt att panta!!! Vi skäms alltid då vi är iväg med alla våra säckar...folk glor på oss..hahaha!!! Ha det bra!

http://www.jamthundinnans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards