www.nukutvi.se

Alla inlägg den 24 april 2010

Av Kicki - 24 april 2010 15:37

Imorse kom min vän Veronica med de glada nyheterna att det GÅR att köra släde på Buddbyträsket! Isen är riktigt tjock ännu och föret var tillräckligt hårt för att det skulle bära för hundarna, och bara isigt på små ställen ibland!   


Vi möttes hemma hos Veronica och här selar hon och Anders ut sina hundar. Yvonne kom med 3 hundar, varav en vad Mintu och Nookis kullbror Dexter! Jättekul att få träffa honom lite mer! Yvonne och jag satte ihop våra hundar till ett 7-spann med flera stora starka hanar...nog var det rejält med kraft men vi körde med skotermattan nere hela vägen i stort sett och den bromsade lagom så att vi ändå kunde kontrollera allting bra.


Kaela och Silva är redo för start! Pratar ihop en plan för dagens tur!


Yay!!! Underbart! Silva och Kaela i led, sen Mintu och Rossi, bakom dem Tyson och brorsan Dexter, och så store killen Diesel längst bak.


Jag svor lite idag över mina arbetstider - 7-16 är verkligen KASST när man har vinterintressen! Ska man ut måste man ut på förmiddagen innan det blir för mjukt i stort sett alla dagar, o med sånt jobb är ju veckorna helt upplåsta...=(


När vi nästan var hemma igen och körde på ett rakt fint spår så välte Anders och Veronica sin släde...det såg så sött ut! *s* Ingen skadade sig!


Väl hemma igen tittade jag till min rabatt. Den ligger i söderläge mit huset och där växer så smått nu! Först är alltid dessa rackare som snart får söta blå blommor!


Jordgubbsplantorna på G!


Gräslök on the Go!


Hundarna fick mat EFTER körningen idag för att spara lite tid.


Sen ska man tvätta sig tycker Rossi!


Silva är ganska renlig av sig och hon gillar INTE att gå på den blöta jorden i nya hundgården utan följer hellre kanterna om det går...*s*


Mintu (s arsle), Silva och Rossi.


Söta systrarna utanför kojan på nya favoritplatsen i halmen där på hörnet.


Nu ska Giela och Gakkon promenera och sen blir det grillning ikväll hos några kompisar! Wihoooo!







Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards