www.nukutvi.se

Alla inlägg den 4 april 2010

Av Kicki - 4 april 2010 18:28

Jättefin dag idag. Det började med dimma över hela sjön och bara några solstråk ute på isen. Här ser ni även min syster som körde fast med skotern nere på lejdan när hon skulle vända och köra upp den på ett släp (om ni undrar vad hon gör där alltså).


Kring -7 grader inatt och alla träd var frostiga och fina, spåren hårda och bra...


...men jag är sjuk och måste vara inne! Blä! Febern vill inte riktigt släppa mig och snuvan är hemskt...är snart helt röd om nästan...bläääää!


Börjar vara orolig inför starten på min praktik på tisdag, vill verkligen vara frisk då...just nu känns det inte så värst hoppfullt.   


Söta underbara lilla Kalea


Rossi


Brudarna tillsammans. De är faktiskt smått lika varandra, lättsamma, snälla och nyfikna. Skillnaden är att Kaela har en stadig grund att stå på, medan Rossi är en småfeg liten fjant!


Efter lunch när himlen närmade sig klarblå så körde min gulliga mamma ut med småttingarna en sväng. Det är första gången hon kör släde helt själv!

Här står de i starten och laddar...


Off they go!


Det gick jättebra och hundarna skötte sig fint. Jag hämtade dem med bilen i Laisbäck nån mil härifrån efter att de kört närmare 1,5-2 timmar så nu är hundarna trötta och nöjda efter att ha fått springa av sig i värmen. Själv försöker jag bara bli frisk...hrmf...Ha en Glad Påsk alla!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards