www.nukutvi.se

Alla inlägg den 20 april 2010

Av Kicki - 20 april 2010 20:52

Sista veckorna har jag haft massvis att göra, så bloggen har nästan glömts bort helt! Stackaren! Har börjat min praktik på J&B El i Boden och jobbar där 7-16 varje dag så tiden går ju snabbare än tidigare när vi hade mer "ledig" tid. Det är riktigt kul och lärorikt men jag är oftast riktigt trött när jag kommer hem... sen långturen förra söndagen har vi inte kört släde. På veckorna går det inte (man måste ut tidigt innan det blir för varmt och mjukt) och förra helgen hade vi fullt upp. Nu kanske det blir en slädtur nästa helg istället!!!   


Så här såg det ut utanför mitt fönster för ett tag sen...visst är de söta i gluggen när de sover ihop!


Kvällens uppdrag blev att städa undan mer av halmen som kommit fram (blev 2 säckar gammal halm som de dragit ut ur kojor mm under vintern) och Mintu studsade kors och tvärs som den lilla akrobat han är! Gakkon följde med ut men var måttligt road...Dessutom försökte Mintu LEKA med henne!!!   


Crazy Mintu!


Mintu kastade sig flera gånger både ner ifrån, och upp på, den högsta platån i hundgården...det är rätt högt! O han landade låååångt bort lätt som en plätt...! *s* Mina andra hundar går omvägen där man hoppar via en annan platå...osv...


Men han kan även vara bara lugn och söt!


Gakkon är tveksam...


Silva bär klara märken av vinterns slädsäsong...ser ni det sneda sträcket på hennes sida från selen?


Gulliga Rossi kände lugnet i stora kojan. För nån dag sen låg hon, Kaela, Silva och Mintu där inne tillsammans när jag kom hem. De verkar gilla att mysa ihop och ha plats till det! Så en dubbelkoja med 2 ingångar o ett stort utrymme där inne var ingen dum idé!


Tyvärr ser hundgården ut som ett slagfält just nu! Gamla delen under tak är helt okej...


...men nya delen som ännu är odränerad och utan tak är småt lerig. Gakkon tyckte det var ÄCKLIGT! Ska få smälta lite till o sen ska matte leka snickare o bygga lite "altan" o grejor där det är torrt och fint. Efter vinterns myckna snöande har ungefär tuuuusen hundbajsar blivit liggande under snön o nu kommer de alla fram...hrmf...De som är ute nu får vara i bägge delarna som de vill men de verkar inte misstycka lite lera under tassarna som tur är.


Nu på kvällen har alla hundar fått köra en sväng med hjärngympesaken, utom Giela, som tycker att den är värdelös. Alla andra älskar den men de är mer eller mindre smarta...*s* Nä, dags att ladda inför morgondagen! Har fått arbetskläder idag o ska leka elektriker imorgon! *hehe*



Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards