www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 9 april 2010

Nu närmar det sig slutet....=(

Av Kicki - 9 april 2010 21:14

Lite ledsamma tider är det allt...släden sitter på taket och idag blev den rejält nerregnad hela dagen...=( Sånt ska ingen släde behöva utstå. Har inte skrivit på länge för det har inte funnits något roligt att rapportera, annat än att jag varit sjuk och att vädret var fruktansvärt...Är äntligen piggare och igår kväll körde jag äntligen en liten sväng med de fyra yngsta. De var så glada och sugna och jag njöt av varje sekund...det var så underbart, de var så duktiga...  


Tyvärr var spåren väl så mjuka (även skoterlederna) och vi kunde inte köra hemifrån eftersom ån är alldeles gul och jätteblöt. Det blev att skjutsa iväg släde och hundar med bil nån kilometer hemifrån (och därför sitter den kvar på bilen ännu), och när vi körde så gick hundarna ner sig med jämna mellanrum så det blev en kort tur eftersom jag inte vill att de ska springa och spänna sig. Det var med sorg i hjärtat som vi vände åter mot bilen, och jag insåg plötsligt att turen jag tog innan påsk (den där vi mötte några samer) kanske blev årets sista äventyr. Nu blir det max motionsrundor eftersom man varken kan korsa vattendrag eller köra efter många av småvägarna som plogats för hårt, dvs. det blir svårt att hitta rundor som är mer än nån enstaka mil max, om ens det...


Den här vintern har varit riktigt bra men den har gått ruggigt fort. Man får trösta sig med att vi kört så ofta vi kunnat och gjort det mesta av den...nu är det inte många dagar/veckor kvar...   


Dock - slädens ena mede är AV (hålls ihop av belaget under och cykeldäcket ovanpå) och den behöver lagas lite rent allmänt, så det kanske faktiskt är dags att tacka kung Bore för sitt underbara jobb för den här gången, och börja med förberedelser och längtan inför nästa vinter. Har massvis med planer på hur den och hundgården ska ändras, så nu gäller det bara att ha råd att genomföra dem innan hösten kommer. Tills dess...på med promenadskorna!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards