www.nukutvi.se

Alla inlägg den 26 februari 2009

Av Kicki - 26 februari 2009 18:37

Ooooh! Jag ÄLSKAR när SMHI har fel ibland. Enligt dem skulle detta vara veckan från helvetet för min del. Soligt EXAKT de dagar jag jobbat från aptidigt till 17/18 ungefär och mulet alla de dagar jag var ledig...men de hade fel och idag skiiiner solen! Om ungefär en timma ska vi ut på slädäventyr med hela gänget, oooh vad kul! Ska fota som en knarkande japansk turist! Städar och fixar lite här hemma annars. Har fått hem min "digitala fotoram", fick den gratis av Telia mot att jag förlängde mitt abonnemang, vilket kändes rätt okej med tanke på att Telia är det enda som funkar här uppe ändå, så byta är ju ändå inte aktuellt. Man stoppar i ett minneskort och sen blir det som ett bildspel av alla bilderna på minneskortet - mysigt! Den är inte jättestor och bilderna är inte jätteskarpa men det funkar! Dagens lilla "kom ihåg" - jag ÄLSKAR min Sven-Erik! Han är så fin!!! Grymt snygg tycker jag! Vår relation känns redan väldigt djup och givande efter bara lite mer än en vecka. Hoppas bara det inte visar sig att han har några skelett i garderoben. Han är söt och väldigt praktiskt lagd! Sambon verkar gilla honom också! Nu - äta - packa in sig i bilen - SLÄDA tills medarna glöder! See ya l8er!


[18.04]


Har just varit ute på en underbar slädtur! Var ute i över 3 timmar och körde en av våra absoluta favoritrundor! Hundarna var taggade, Silva och Sälka gick i hela hela vägen och de skötte sig enormt bra för det mesta! *stolt* Silva ledde en ospårad vänstersväng från ett traktorspår till ett parallellt skoterspår lite högre upp, och de gjorde några endra rejält smarta saker också de där två! Jag tror att Silva tänker bli en stjärna - lyhörd, självsäker, smart och så vill hon göra rätt! Visst strular det ibland men med tanke på åldern är jag enormt stolt över henne! Alla var så duktiga och bra! Mitt i allt mötte vi en ren som sprang lite lagom lunkigt en bit framför spannet, o hundarna fick rejält med beröm när de (trots bra sikt) inte alls försökte följa renen ut i skogen utan fortsatte längs spåret utan tvekan! Mötte även en gubbe som stod och fotade oss *nu blir vi kändisar*. Veronica gjorde flera sjukt snygga vurpor idag och jag försökte fota dem alla! Vi hade även en del roliga skämt på G idag och jag skrattade så att jag var riktigt nära att trilla av släden några gånger när jag stod dubbelvikt. *s* Nu kommer strax en miljon bilder! BRB!


[19.14]


Ehm...ja det blev många bilder! Men så blir det ibland! Här kommer de:



Start i ett roligt smalt spår med snabba hundar!



På väg mot Ljusträsket i solskenet




Vad är det som ligger på marken och skrattar??? ;-)



Så här kan det blir ibland när spannet börjar bli längre, V och fler hundar skymtar framme till höger.



Giela och Miksi, våra hobbysibbar.



Renjakt!!!! Renen Rune skymtar längst fram efter spåret!



Vi hamnade sen på norrsidan nåt berg eller nåt och där var sååå snöigt och mysigt kyligt...=)



Det blir som ett litet lämmeltåg!



Världens tappraste lusekofta håller fast till varje pris!



Silva och Sälka!



Miksi tjusar upp sig så förbannat!!!



Mysiga hängande björkar med snö.



Fotopaus i solnedgången! Mästaren och en av eleverna.



Sälka är snöig.



Nja, hur kul är det egentligen....?



Snöig Sälka spanar



Suddig Silva som var söt ändå!



Silva ser klok ut!



Silva ser vacker ut!



Silva ser smart ut! Vad har hänt????



Jaha...



Giela är godissugen!



Miksi



Kenai


Alla fick inte vara med som ni ser, för alla fastnade inte på fina kort idag!



På väg hem i solnedgången!


Nu är alla glada och nöjda så in i bomben! Jag ska kasta mig o duschen...ha det gott! *pussar hundarna*

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards