www.nukutvi.se

Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Kicki - 13 februari 2009 18:26

Huvva...vaknade imorse 06.50 och trodde att det skulle vara varmare, men tempen visade -29,9, och då fick jag ingen lust att stiga upp! Men det kommer säkert att bli under -20 innan dagen är slut, för solen är uppe och grillar så vackert! Har tänkt ta en skidtur med hundarna sen i eftermiddag och låta dem pulsa i snön - samt fota förstås! Jobbade meningslösa 50 minuter imorse...ledig resten av dagen och imorgon - skönt! Ska sanera lite här hemma också. Imorse när jag åkte till jobbet så hade Rossi itne börjat fälla täckhår. Nu nyss kom hon fram till mig och det bara hängde lösa täckhår ÖVERALLT! De föll i drivor när jag strök henne över ryggen...*GAAAAAH* Mitt liv är så förbannat hundhårigt just nu att jag inte riktigt förstår det själv. Fick nästan ihop min bil igår på miniracingen, ska lägga in en bild på den senare...de är så himla roliga de där mupparna där borta. Nu väntar städning, matlagning, slappning, skidåkning och sen finns inge fler planer - super! En annan bra nyhet, jag har fått min bärbara dator! Alltså den jag använt sen i somras! Det är egentligen pappas som han köpte ny men jag fick låna den då han inte behövde den, och nu sa han att jag kan se den som min!!! *superglad* Den är så fin och duktig - the datanörd in me loves it! Be back later med bilder o skit. Ha det bra!


[19.39]


Tyvärr blev det just bilder och SKIT! 1500:- fattigare är vi nu hemma igen. När vi var ute hände en totalt oväntad och konstig sak som krävde akut veterinärvård! Vi körde släde längt bort på träsket, nån kilometer hemifrån, och sen släppte jag alla hundarna i solskenet så de fick leka i snön och ha roligt. Vi gick en liten sträcka där och bara myste. Hundarna lekte och en gång såg jag plötsligt att Rossi och Silva brottat ner Giela i snön och lekte rätt hårt, men det är ju inte ovanligt i sig, däremot brukar Giela inte uppskatta att ligga underst så jag bad Rossi och Silva att låta henne vara. När Rossi gick undan och Giela ställde sig upp såg jag att hon haltade och såg jätteynklig ut!?!? Jag ropade på henne och när hon kom såg jag att han fått ett otäckt sår mellan ögat och munnen, en stor flik av skinnet var lössliten och hängde där...=( Jag uppfattade det aldrig som bråk utan bara lite tuffare lek...kanske någon som slant med tänderna helt enkelt. I vilket fall, vi promenerade lite till eftersom Giela inte verkade ha ont, för att avdramatisera allting, spände för släden och körde hem. Väl hemma pratade jag med Djursjukhuset och fick en akuttid direkt, och nu har Giela lite stygn i ansiktet och en tratt - hon ser ut som en maffiaboss eller nåt med allt blod i ansiktet. Huga! Första gången nån av mina hundar får ett stort sår på något vis... Nåväl, vi är hemma igen, Giela ligger framför kaminen och myser och verkar må bra även om hon är lite trött. Strax kommer lite bilder!


[20.15]



Idag fick vi mer träning på att gå genom djup snö utan riktmärken eller sånt, och idag gick det kanonbra! Duktiga Silva! Tränade lite svängar och hon gör det riktigt bra nästan jämt!



Vänster på spåret!



Yiiihaaaaa!



Hundarna hade riktigt kul ihop förstås!



Silva med snö och fruset dräggel i hela ansiktet



Kollektiv ivägspringning efter kollektiv inkallning



I början lekte alla ihop, även Gakkon!



Olycksfågeln Giela skötte sig annars kanonbra idag!




Gakkon springer på sitt eget sätt



Silva i solskenet



Efter ett tag blir det alltid så att Silva och Rossi leker med Gakkon och Giela utforskar, nosar och spatserar omkring i lugn och ro.



Gekkonen!!!




Det här var nog alldeles i början



Konstnärliga hundar som skapar mönster?



Giela och Gakkon på språng



Silva!!!






Gakkon spanar in vindskyddet


Nu ska jag göra det som inte blev gjort tidigare pga skadan, diska och städa inför morgondagen!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards