www.nukutvi.se

Alla inlägg den 19 december 2012

Av Kicki - 19 december 2012 18:39

Idag har jag äntligen kunnat äta MAT igen men krafterna räckte inte till den planerade slädturen utan den får bli av imorgon. Då ska vi ju skjutsa runt på ett födelsedagsbarn också! Hoppas att vi hittar bra spår att använda bara, men sånt brukar lösa sig. Istället fick alla hundarna komma in för kloklippning och godissök, och nu ligger de utslagna runtom i rummet. Rotax och Kaela på soffan, och de andra på golvet. Jo just ja, en sak till har vi gjort - den årliga julfotograferingen!


Eftersom jag inte hade något passande objektiv hemma till systemkameran fick halvkompaktaren rycka in, och jag är inte 100% nöjd med resultatet rent kvalitetsmässigt men däremot glatt överraskad över hundarnas lust att samarbeta. Vi tränade lite på att "vänta" på soffan med de som skulle vara där, och placerade sen ut Giela och Rossi framför granen (där de låg som tända ljus ända tills fotosessionen var klar) och Rotax på golvet. Att fotografera många hundar tillsammans är alltid en liten utmaningen, men kommandot "vänta" är ganska väl befäst och har en stor förväntan med sig (brukar följas av att man får börja söka godis, gå till bilen, komma ut ur hundgården osv) och så hade jag ju burk med Frolic för att hålla orkarna uppe.


Ganska ofta såg det ut så här, eller så här:


-Ska jag vara här längst fram matte? Är det inte gulligt?


Till slut var alla lagom samlade och vi fick i alla fall några bilder där alla (utom Giela) tittade åt samma håll. Tant hade ledsnat för länge sen och väntade väl mest på att jag skulle bli färdig nån gång så att hon fick välja liggplats själv igen. God Jul på er alla!





Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards