www.nukutvi.se

Alla inlägg den 18 december 2012

Av Kicki - 18 december 2012 14:32

Julfesten i lördags var riktigt rolig och trevlig men visade sig ha en bitter eftersmak. I måndags vaknade jag med en rejäl känsla av illamående och tillbringade sen nästan ett dygn med att spy och må riktigt illa.    Det visade sig snabbt att jag inte var ensam, åtminstone 20 andra som varit på samma julfest drabbades också mer eller mindre!


Idag är det bättre men magen känns lite tjyvens och jag har inte vågat äta något ännu. Ikväll kommer sambon hem med fil - längtar! Bion igår kväll fick vi hoppa över och tjejkvällen imorgon kväll blir inte heller av. Nu ikväll skulle hundarna köras men det blir förstås inte av heller. Så länge jag ligger ner så känns det hyfsat OK men några större utsvävningar blir det inte. USCH för vinterkräksjuka! Denna omgång var mildare än den jag hade för ett par år sen, men det är verkligen inte skoj ändå... =(


Igår när jag var som sjukast var Silva och Rossi ute i den vänstra hundgården och när Rossi gått in i garaget kände sig Silva ensam och yyylade så fint säkert 10 gånger under dagen! Jag låg i soffan och kunde varken resa mig eller vråla eller nåt annat utan att börja kräkas... =( BLÄ! Idag är Silva också inne och allt är lugnare. Helst hade jag velat ha alla hundar inne men jag vågar inte riktigt när Silva och Rossi löper, och jag inte har full koll.


Vi har det i alla fall hyfsat mysigt och förhoppningsvis är det värsta över, även om det här inte alls var vad vi hade planerat för sista veckan innan jul.



Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards