www.nukutvi.se

Alla inlägg den 6 december 2012

Av Kicki - 6 december 2012 16:47


Igår hade vi besök! Min kära fd klasskompis och numer "kollega" (olika företag i samma företag) kom med oss på en slädtur. Från att ha varit väldigt kallt hade vändret sväng om till lagoma -15 ungefär vilket passade båda hundarna och oss människor riktigt bra. För att få lite mer snö att köra på åkte vi ca 2-3 mil Långsjön igen, och parkerade på samma ställe som jag använde i söndags.


Alla 7 hundarna var med men det visade sig att jag tagit in Gielas sele i huset i söndags, och glömt den inne, så tanten fick behålla sitt täcke på och vänta i bilen. Vi körde nog kring en mil ungefär, i hyfsat långsamt tempo. Med tanke på att vi var två och att snön kändes lite kärv (dvs. släden glider trögt) så blev jag imponerad av hundarnas styrka och kämpaglöd, speciellt som dragträningen fått stå tillbaka så mycket sista månaden pga vädergudar och annat. Att stå två på släden är alltid lite mer spännande eftersom man inte kan parera lika mycket med kroppen när släden kastar, men vi klarade oss från vurpor trots djupa bilspår i den hårda undersnön/isen, och nedhängande snöiga kvistar som vi fick ducka undan med jämna mellanrum. Stjärnhimlen var fantastiskt vacker och vi fick en mysig liten tur med lite lagom spänning i nerförsbackarna med hängande grenar och en släde som kastade sig i och ur däckspåren.


Efteråt sov vi alla riktigt gott, men det första jag såg imorse när jag tittade ut vid 06.25 var Rotax som stod i sin hundgård och tittade på mig med viftande svans. Rotax - alltid redo!


Den här kvällen ska fördrivas på ett väldigt underligt sätt...jag ska se hockey med jobbet. Alltså, en riktig hockeymatch! Tidigare har jag max sett 2 minuter hockey på TV, men nu har vi specialplats i arenan och får mat å allt! =) Eftersom det är Luleå-Skellefteå som spelar har jag dessutom alla chanser att välja vilket lag jag vill heja på eftersom jag är boende i Norrbotten, men har hjärtat i Västerbotten. Känns faktiskt som att det kan bli Skellefteå som får min röst även om vissa kollegor hotat med att det kan innebära att jag aldrig kommer hem efter matchen... *s*

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards