www.nukutvi.se

Alla inlägg den 20 september 2011

Av Kicki - 20 september 2011 16:19

I förrgår fortsatte arbetet med att bygga om hundgården. Så här såg den ut innan jag började:




Tidigare var det 6x4 sektioner stor, nu blev det 5x5 sektioner, dvs. 36 kvadratmeter och lagom stort för 3 tokiga troll. Det krävdes lite stök och bök att flytta runt allting, men arbetet gick ändå lättare än jag vågat hoppas! Sen var det dags för inspektion! Medan jag byggde satt hundarna i den gamla hundgården och tittade nyfiket, sen fick de komma in och kika!




Igår fortsatte solen och skina och hundarna och jag gav oss ut på en dragtur i den svala höstluften. Tyvärr var turen inte med oss... vi körde kanske 1km och kom sen till en igenbommad väg. Med lite stök och bök lyckades vi vända, och valde en annan väg. Där hann vi inte mer än svänga in så kom nästa stängda bom... dragträningen blev till slut bara 2 km eftersom alla vägar var igenbommade, men solen värmde så tungorna var ändå långa.




Här slutade vårt äventyr för dagen. Mintu och Nalle skötte sig fint men Nalle undrade vad som var meningen med alla underliga vändningar vi gjorde! Idag har det regnat hela dagen så resten av hundgårdsbygget har lagts på is. Nu ska den gamla hundgården breddas med 1,20m (1 sektioner) år ena hållet, och så ska resten av taket bort. Sen återstår en rejäl höstrensning av kojorna och så ska ny halm fyllas. Längtar tills alla höstsysslorna är klara så att man kan låta vintern komma med gott samvete och utan stress i hjärtat!


Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards