www.nukutvi.se

Alla inlägg den 15 september 2011

Av Kicki - 15 september 2011 20:16

Hundar brukar ofta märka av när det är dags för "flocken" att bege sig. Min första hund, Jacki, hade förfinat den konsten rejält. Så fort man ställde en väska ute i hallen så klättrade hon upp och somnade ovanpå den, så att ingen skulle kunna åka utan henne. Nu ikväll har jag packat bilen inför avresan imorgon, medan hundarna tuggade älghudsbitar. Jag blev riktigt förvånad när Nalle reagerade direkt när jag bar ut första väskan! Han förstod genast vad som var på gång och försökte nästan tränga sig ut genom dörren för att inte bli lämnad. Ögonen blev stora och runda oc h älgskinnsbiten var glömd... åk inte utan mig!!!


Anledningen att jag blev förvånad är att han inte rest nånting med min bil i stort sett. Han är inte van att vi "packar och åker" på samma sätt som de andra, men han drog direkt rätt slutsatser i alla fall. Packningen gick i alla fall bra och nu är det bara släden som ska upp på taket, sen är vi redo att åka imorgon efter arbetsdagens slut. 

http://www.nukutvi.se/under.jpg

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards