www.nukutvi.se

Alla inlägg den 6 september 2011

Av Kicki - 6 september 2011 20:32

I måndags började älgjakten och det betyder att större delen av Storumans kommun (och andra delar av norra Sverige) är nerstängd. Nästan alla arbetsplatser är rejält decimerade och vissa butiker mm har till och med stängt pga älgjakten. Nu är det inte bara tvåbenta jägare som längtat, utan även fyrbenta! Mina jyckar drog en vinstlott när de fick fyra kalvben från kalven som sköts på mamma och pappas jaktlag i måndags.


Mintu myser


Nalle trodde att jag tänkte stjäla hans ben när jag kom nära, men efter

lite träning så förstod han att vi var kompisar och inte konkurrenter.


Rossi håller hårt med tassarna!


Silva chillar med sitt ben


Kaela är hungrig!


Om man tar spjärn med tassarna så kan man

slita loss käk!

 

Dessutom gav regnet med sig under eftermiddagen så vi hann med lite dragträning innan älgbenen plockades fram. Vi körde den vanliga rundan och trots de senaste dagarnas ihärdiga regn var det inte för blött i terrängen. Sen satt jag ute på bron medan hundarna tuggade och såg så nöjda och glada ut. Satt där i de svala höstvindarna tills mina fötter och händer var riktigt kalla och bara myste. =)

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards