www.nukutvi.se

Alla inlägg den 17 juni 2011

Av Kicki - 17 juni 2011 22:47

Tänk att det redan börjar krypa i kroppen. Med midsommar runt hörnet så tänker jag på höstträningen, undrar när den ska börja och hur lång den ska bli. Mest av allt tänker jag på den kommande vintern, kalla blå dagar och fantastiska små äventyr med mina underbara vänner. Därför har jag idag gjort en liten tillbaka blick här i bloggen, med lite bilder från några av årets mest minnesvärda slädturer. Snart vänder det ju faktiskt...klart man måste få börja drömma...



Hos Linda mötte jag upp Emma och Tomas och sen körde vi 14-spann med hundar från alla 3 gängen. Vi satt alla fyra på samma släde och småpratade, skrattade och njöt av en riktigt härligt tur. Lagom kallt och underbart på alla sätt!



En kall dag i Vittjärv körde vi ner mot älven och där visade det sig vara riktigt kallt. Underbara fantastiska kyla (men oj så jag fryser)! Det må vara kallt men oj så vackert och magiskt. Kaela och Silva hade rimfrost i sina små skägg och vi sökte oss snart mot skogslandet och lite varmare spår.



Ute på Uman fotade min syster Åsa gänget, och visst är den här bilden härlig! Avlsappnade, glada, synkade och de ger verkligen allt. =) Samma eftermiddag hade vi en vacker solnedgång i ryggen från en annan vinkel.





Den sista april körde vi upp till Tärnafjällen och hade en riktigt härlig heldag! Den nya bloggbannern kommer från just den dagen, och även den här bilden. Här är vi på väg upp mot kalfjället och klättrar över de sista backarna innan allting planar ut till en fantastisk utsikt. En tur när vi mötte massvis med lämlar!



En av alla roliga saker att se fram emot är att fina fina Nalle ska komma och prova att bo hos oss om 3 veckor bara! Vi längtar massvis och hoppas att det kommer att fungera bra. Hittills har det alltid gått bra att ta in nya hundar i gänget, men hundar är hundar och man ska inte ta något för givet. Ska bli så himla spännande och det känns som att han kan passa väldigt bra in både i gruppen och i spannet.



Nu ska jag drömma vidare om vita vidder och ivriga hundar. Så härligt det är att ha något underbart att längta till...och varje år dessutom! =)



Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards