www.nukutvi.se

Alla inlägg den 9 juni 2011

Av Kicki - 9 juni 2011 21:24

Idag har jag mest varit nere i Juktans kraftstation och det var skönt! Svalt! =) Såg nån termometer som visade 29 grader idag...huvva! Jag FÅR faktiskt klaga lite för jag gnäller inte på vintrarna! *hihi* I den här värmen fick hundarna nöja sig med att leka i sin rastgård och det var nog väldigt lagomt. De hade ändå bra fart i småtassarna och speciellt Silva och Mintu lekte mycket.






Silva får så tokiga ögon när hon leker! Runda och stora och galna! Bilden fick knasig exponering mm, men fick vara med bara för de runda ögonen! Dessutom hade Silva hittat en gammal tennisboll inne i snickerboa, så vi körde lite uppletande i grupp med dem. Att gömma en enda rolig sak till flera hundar brukar kunna vara en bra motivationshöjare.


Nu visade det sig att hela gänget jag har här är totalt orutinerade! Jag bad hundarna vänta uppe på bron vid ytterdörren, sen lämnade jag bollen borta i ett hörn bakom en pinne, sen låtsades jag ha med bollen till andra hörnet och låååtsades gömma den där. Jacki och Gakkon var oftast för smarta för såna enkla tricks, men den här lilla fårskocken sprang diiiirekt till sista hörnet och sökte där både länge och väl. *hihi* Det tog en lååång stund innan Mintu hittade den.



Mintu gör många roliga miner med sitt söta ansikte. Bilden ovan visar ett tydligt exempel. Man ser riktigt hur han tänker "gheeesh varifrån kom HON???". Han springer ofta utan att tänka så hårt och så gillar de andra att överrumpla honom.



Imorgon efter jobbet åker Mintu och jag upp till Tärnafjällen. Det sägs att det är en del snö kvar så vi får se hur långt upp vi tar oss. Vi ska tälta där till på lördag och söka lite äventyr. =)


Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards