www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 24 juli 2010

3,5 grader ute nu!!!! =D

Av Kicki - 24 juli 2010 01:32

Har nyss kommit in från en 3,5km runda med hundarna. Bara 3,5 plusgrader ute nu! Riktigt svalt och skönt och jyckarna var pigga och duktiga. Vi körde sakta och försökte ligga tungt (börjar lära mig hur man gör det som bäst med min bil, att bara koppla ur blir för tungt om det inte är plant eller utför). Allt gick bra förutom att Mintu ville pinka mycket (druckit för mycket) samt att mina hundar är starttröga när vi kör bil! De fattar liksom inte att de själva KAN dra igång bilen, jag måste köra några decimeter och SEN börjar alla kämpa. Förstår inte riktigt var de fått den spärren ifrån för med andra fordon och dragsaker har vi aldrig det problemet...  


Idag fick jag hjälp av världens gulligaste polacker på jobbet. En av dem hjälpte till att bära mina tunga säckar med kabel, och kapade en klurig kabelskena åt mig på två sekunder med sin maskin, när han såg hur jag satt och slet med bågfilen. Tyvärr pratade bara hans kompis engelska så vi fick kommunicera med händer och fötter, men det är ändå alltid roligt att jobba med snälla och hjälpsamma personer! Vips fick jag ett infall och kom på ett den personen passar perfekt som en karaktär i min bok så nu sitter jag och skriver lite. Inspiration kan komma från alla håll...skulle bara behöva skriva oftare! Mycket oftare!


  


Gonatt!

 
 
FRIDA!

FRIDA!

26 juli 2010 09:55

Härligt att komma ut och köra...avis! Måste få se bild på bildraget, låter kul! Snart fattar dom säkert galloppen och susar iväg med bil och allt :)

http://www.malamuterna.bloggplatsen.se

 
Veronica

Veronica

26 juli 2010 18:51

Tycker vi måste köra tillsammans ngn dag!! Då kanske mina kan hjälpa till lite med start-trögheten? Flinga är väl inte direkt trögstartad. *S*

http://tanaraqhuskies.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards