www.nukutvi.se

Alla inlägg den 14 juli 2010

Av Kicki - 14 juli 2010 17:40

Visst är det typiskt? När det är som allra varmast och kvalmigast så längtar man som allra mest efter att få sätta igång förberedelserna inför vintern. Släden ska fixas, hundarna ska tränas...ja det sistnämnda får ännu vänta ett bra tag för jag ser ingen som helst anledning eller mening i att träna hundarna i denna värme, både farligt och onödigt. Det finns ändå gott om tid innan snön kommer och det finns spår att köra på mer än korta sträckor.


Vindskyddet till hundgården är nästan klart, bara taket fattas, och det blir riktigt fint! Rejält dessutom, som mina byggen brukar bli (inte snyggast, inte rakast - men rejälast!). Snart är det i alla fall dags att börja öka matransonen till hundarna och ställa in deras magar på vintermat och få på dem lite lagom hull inför höstsäsongen. Alla selarna ska tvättas nån sväng till, linorna knytas, ja i slutändan brukar det blir så att man är rätt tacksam för hösten ändå så att man har tid att fixa iordning allt.


Nu ska jag och hundarna åka till Veronica för en rastgårdsdate med alla 12! Blir skoj! Dessutom har vi en massa skvaller att skvallra som vanligt! Fick dessutom en glad överraskning då jag fick pengar från Folksam för Gakkons rehab,hade fått för mig att jag inte skulle få nåt men vips så kom det! =D

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards