www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 22 juli 2010

Äntligen!

Av Kicki - 22 juli 2010 23:01

Idag efter jobbet åkte Veronica och jag till Yvonne och hälsade på! Förutom fika och surr fick vi pussa söta valpar! =)


Yvonnes dotter Ellen och en av valparna, visst är de söta!


Under tiden regnade det som attan och åskade lite, men när vi åkte hem hade regnet slutat och det var 15 grader ute! Det kändes nästan för bra för att vara sant när jag lastade in hundar, selar och linor och körde mot Kusträsk. 4 km i lugnt tempo med ivriga glada hundar, och nu kommer vi alla att sova gott. För oss blev det här egentligen säsongspremiär! Gakkon får äta tröstben istället. Nu ska jag fika lite och sen soooova!


Härligt att se 5 glada och nöjda ansikten nu ikväll (fast egentligen var det ju ljust ute, kameran får det att se mörkt ut när den blixtrar....). Tänk - snart är det slädsäsong igen!   

 
 
Ingen bild

Ida S

22 juli 2010 23:31

Härlig tungbild :)

 
ulrica ö

ulrica ö

23 juli 2010 00:56

här har vi oxo fått en försmak av höst-känsla ikväll! blåsigt o tempen sjönk snabbt, så när den stod på tio grader drog ja ut på cykel med två av mina busar - såååå härligt! så kul o åka bakom, få studera traven, hur dom rör sig, o se solen gå ner bakom blånande berg! sen undrar endel varför man är galen hundmänniska... hihi :D

http://malamuter.blogspot.com

 
Veronica

Veronica

24 juli 2010 00:13

Mintu ser helt klart glad ut! =)) Din kamera är bara bäst! Tänk att den fick till en sån bra bild hos Yvonne, det var ju rätt mörkt där.

http://tanaraqhuskies.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards