www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 2 april 2010

Grillning i byn

Av Kicki - 2 april 2010 15:19

Idag klockan 12 var det byagrillning, vi träffades ute på Tronäset (en bit härifrån, har ingen aning om riktigt hur många kilometer) och grillade, kring 40-50 personer trodde pappa, själv räknade jag skotrarna som var kring 16 stycken. Riktigt trevligt att träffa alla bybor och hinna surra lite med dem! =)


Jag körde släde dit men lämnade höglöpande Giela hemma eftersom jag visste att det skulle vara andra hundar på plats också. De spår som bara körts en enda gång var mjuka, men de vanliga lederna var kanonfina.


Sen genade skoterspåret över en vik av sjön och där var det rejält blött! Giela var nog glad över att inte vara med! *s* Kaela, Silva och Mintu jobbade på bra men försökte undvika det blötaste, Rossi däremot plaskade glatt...  


Nästan framme! Tyvärr var det mulet idag (förutom hålet i molntäcket på andra sidan sjön) men härligt ute ändå.


När jag parkerat spannet kom snabbt 3-4 barn som ville klappa och mysa och det gillade förstås hundarna också!


Jag parkerade mig i utkanten för att kunna ha lite koll på hundarna och ankaret. Det visade sig dock att ankarfästet var suveränt - jag kom knappt loss sen när vi skulle iväg! Ibland oroar man sig helt i onödan!


Uppe i backen rasade en vild snöbollsfight!


Mys och det bjöds på korv och godis mm!


Silva och Kaela, idag var de riktigt stjärnor i led! Svängde som små klockor och kämpade genom tung blötsnö, vatten och annat elände!   


Rossi =)


På vägen hemåt körde vi ett annat spår för att slippa de blöta delarna av isen, och körde bara på landisen sista biten hem istället. Pigga hundar men nu är de rejält trötta, det gick både tungt att jobba och så var det ju massvis med spännande saker att titta på där borta! Matte är också trött, känner mig småförkyld och lillasyster verkar ha dragit på sig magsjuka....=( Tror jag ska krypa ner bredvid hundarna på golvet en stund och sova lite.



 
 
Linda S

Linda S

2 april 2010 23:15

Ser verkligen härligt ut med en sån grillträff!!

http://polarcollie.bloggagratis.se

 
Veronica

Veronica

4 april 2010 11:11

1. Krya på dig!!! Det är fel tid att vara sjuk på! *håller alla tummar i världen så du blir frisk NUUUU*

2. Jättemysiga bilder! Rossi ser ut som en äkta husky där hon har rullat ihop sig så fint i snön. =)

*kram från ett supersoligt Boden*

http://tanaraqhuskies.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards