www.nukutvi.se

Alla inlägg den 28 december 2011

Av Kicki - 28 december 2011 13:16


Idag hade jag sällskap av min kusin Yohanna på släden. Vi var ute i lite över 2 timmar och körde 17 km längs leden mot Storuman. Turen började fint med att vi fick se en älg framför oss på hygget, just där en lång uppförsbacke börjat... =) Nu är hundarna nöjda och efter en lite kloityr (?!) har de lagt sig att vila...i väntan på sin husse - för snart kommer han äntligen!

Av Kicki - 28 december 2011 08:38


Det finns två saker hemma hos mamma och pappa som Silva tycker mer om än allt annat. Det handlar om två små tygfiskar, en abborre och en gädda. Fiskarna ligger i skinnsoffan (ofta högt uppe på ryggstödet) inne i TV-rummet, rummet där INGA hundar får vistas. Som tur är för Silva, så är hon ruggigt duktig på att smyga. Igår hämtade hon första abborren medan vi satt i köket, och en kort stund senare när jag tittade till henne hade hon kidnappat gäddan. Hon har än så länge aldrig skadat dem, men de är alldeles blöta i ansiktena när man räddar dem... Nu har en hake installerats på dörren så att den går att "låsa", gäller bara att komma ihåg att göra det...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards