www.nukutvi.se

Alla inlägg den 17 december 2011

Av Kicki - 17 december 2011 12:35


Tövädret fortsätter och antalet ställen där det går att köra släde är rätt begränsat. De plogade vägarna är oftast för bara eller för isiga, och helt ospårat är föret lite väl vasst. Det blev en kort tur idag men jyckarna fick i alla fall sträcka på benen, och det var uppskattat. Rotax och Nalle fick gå tillsammans i wheel och det fungerade jättebra.


Värre var det längre fram i leden. Silva och Mintu var smått förvirrade ibland, och några gånger fick jag slita mitt hår... Dessutom gjorde vi ett underligt fynd när vi körde in efter en orörd liten stig... plötsligt tog det nästan tvärstopp på hela spannet och alla började gräva i snön. Upp kom stora sjok av älghud å annat slaktrens, mums! Rotax var den enda som inte verkade fatta riktigt vad som hände...



Det blev lite småskavanker på tassar/sporrar idag pga ett visst lager skare trots plusgraderna och allt regn. Rossi fick ett litet sår vid ena framsporren och Kaela hade skavt lite på ena trampdynan. Bra läge att inte köra så långt helt enkelt. Dessutom fick vi köra i en hel del vatten eftersom ena spåret verkar följa en liten bäck flera hundra meter. Hundarna hanterar vatten väldigt olika och det är lite kul att se... Silva och Mintu går nogsamt runt allt blött så gott det bara går, sen kommer Rotax i wheel och bara plöjer rakt fram så i slutänden blir det ändå vattenkörning med släden...tur att jag lämnade slädsäcken hemma. Jag filmade lite men här var det ytterst lite blött, tidigare i spåret var det sju resor värre.



Nu ska jag iväg på hockeymatch med jobbet, å skrillorna var i alla fall inte rostiga...däremot är de äldre än vad jag är... på riktigt! Sen blir det julmiddag i Luleå med hela Pöyry... blir kul!



Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards