www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 21 december 2011

Förkyld å tråkigt är det...

Av Kicki - 21 december 2011 23:15

Min planering den här veckan går inte riktigt som tänkt. Igår kände jag febern komma småkrypande och idag har det varit soffläge hela dagen. Jag hade ju tänkt köra hundarna igår kväll och även denna kväll... =( Rotax, Silva och Giela har varit inne och slappat i soffan och som tur var så har mina hundar ganska stor förståelse för en krasslig matte, i alla fall in några få dagar. Släden verkar ha frusit fast på biltaket och jag undrar om den går att få loss snart?


Silva är en mycket personlig och rolig liten hund. Hon tänker mycket och förmedlar gärna sina tankar på olika sätt. Dessutom har hon ett roligt streck i pannan som man kan leka med...


Lite snurrig?



Normalt sett är Silva en vacker hund, men hon kan även se riktigt trög ut...som tur är sover hon gott i soffan nu för hade hon sett att jag lägger ut detta på nätet hade hon nog blivit sur! Förstör ju helt hennes image av att vara smartast av alla!



Rotax älskar att sitta/ligga i soffan och är väldigt lättsam att ha inne. Det enda man får akta sig för är hans huvud, det är stenhårt! Han har flera gånger råkat skalla mig och det känns... den här bilden tog vi i måndags kväll, innan soffläget blivit horisontalt och med täcke...



När jag ser sallad tänker jag ofta på älskade Gakkon. Hon älskade gurka (fick alltid slatten) och gillade även salladsblad. Hon tuggade med stora munrörelser och såg sådär halvnöjd ut... "om ni äter det här så måste det ju betyda att jag är lite mer som er om jag också gör det, så det är väl bäst att tugga på". Gakkon ville ju på nåt sätt helst av alla vara "som oss".  


Rotax fick lite sallad i måndags kväll men han rev mest ut bitarna på golvet och kampade lite med biten jag hade i handen. Däremot har de en sak gemensamt, när han tittar på en så ser han väldigt mänsklig ut. Hans ögon är lite annorlunda än vanliga hundögon, och kanske är det för att man ser mer av hans ögonvitor som hans uttryck blir så annorlunda? Sjukt söt är han i alla fall... =)

 
 
ulrica ö

ulrica ö

22 december 2011 03:39

tycker fortfarande Rotax är mkt likt min Zipp! när man ser såna där huskys är det NÄSTAN att man kan tänka sig konvertera ;) håller med - sötis ! :)

http://malamuter.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

25 december 2011 10:10

Jo Ulrika jag brukar också tycka att han ser lite ut som en Malamute ibland! Han har ju liksom rätt grovt huvud å grova ben osv...ja nånting hos honom är det som är lite annorlunda än de andra helt enkelt. =)

http://www.nukutvi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards