www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

Pigga hundar men trött matte

Av Kicki - 25 juli 2011 20:25

Så besvärligt det är när hundarna inte är synkade med en själv! Jag är vansinnigt trött idag  men hundarna verkar ha kommit in i en jättepigg fas och vill helst hitta på saker hela tiden. Hur blev det så här knasigt? Känner de att skiftningen snart kommer? Jag har lovat mig själv att vänta med dragträningen i alla fall till augusti börjar, och under 15 grader vill jag ha... här kring Storuman så kan augusti vara en månad med ganska kalla nätter så när vi kör igång bör vi kunna träna kontinuerligt fram till vintern i stort sett. Problemet med att jobba dagtid är att alla morgnar innebär tidigt uppstigning, utom på helgerna... hmm...nåja, det börjar närma sig... =)


Idag drömmer jag annars om nytt hus med stor tomt, ett stort akvarium, en kelpievalp om nåt år, den perfekta hundanläggningen, dvs. ett hundhus med ingång från alla 3-4 hundgårdarna, plats för frys och mattillredning och lagomt antal plusgrader... sen ska det vara en mindre rastgård utanför hundgårdarna (där man kan starta slädturerna), och i anslutning till den en stooor med skog och gräs och terräng, och så en agilityplan i samma komplex också. =) Å så vill jag ha en häst och börja med westernridning... hur ska allting hinnas med egentligen? =/ 


 
 
Dvärghundspossen

Dvärghundspossen

25 juli 2011 21:25

Kelpie? Är du sugen på att köra nån annan sport än drag?

http://dpossen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards