www.nukutvi.se

Alla inlägg den 13 juli 2011

Av Kicki - 13 juli 2011 21:24

Nu verkar Rossis värsta höglöp vara över så under kvällen fick äntligen hela gänget träffas och söka mat och godis ihop. Det fungerade jättebra och förutom att jag fick påminna Mintus nos om att lämna Rossis rumpa ibland, så var allting lugnt.


Mintu är i grunden en väldigt snäll hund, men när han inte riktigt känner nån kan han vara lite spännig. Så var han första gångerna han träffade Nalle, så det var skönt att se honom helt avslappnad nu när de möttes första gången på hemmaplan (tidigare har det ju varit galler mellan). Jag passade på att ta en söt liten film när hundarna sökte godis i köket, och kolla noga de åtta tassarna som väntar på rätt sida "gränsen". Jag måste ju erkänna att jag fick påminna några som försökte fuska, men inte speciellt mycket. Det handlar mest om Silva som provar att sätta in först ena och sen andra tassen... för att kolla om jag ser nåt...  


 


Lycka är att ha hela sitt härliga gäng samlat kring fötterna!


  



Nu har även Gakkons aska kommit hem så hela gänget (utom husse och Jacki) är här, om än inte på samma sätt. Husse saknar vi mycket, mycket...och Gakkons långa nos, tänk så underligt att den inte finns här hos oss. 

 

http://www.nukutvi.se/under.jpg

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards