www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 16 november 2010

Vanvettigt roligt och ruggigt vackert!

Av Kicki - 16 november 2010 21:39

Idag fick vi tillbaka provet från ifredags och det blev ett klart VG! Inte helt väntat men skoj. Sen hade vi samtal med Rune om nästa LiA-period som kommer till våren, och funderade lite över var vi vill vara och vilket håll vi vill rikta in oss mot. Spännande!


Resten av kvällen spenderade jag med kära Yvonne. Vi körde med varsin plastpulka efter hundarna. Jag hade Mintu, Silva och Kaela. Hon körde med Marko och Dexter. Vi körde en runda på ungefär 8km, månen sken så vackert att man kunde släcka pannlampan och hundarna var jätteduktiga. Bitvis gick det ruggigt tungt och andra bitar fick de raca loss på välkörda småvägar! Vansinnigt kul på alla sätt, fantastiskt vackert i månskenet och pulka ger helt enkelt rätt bra fartkänsla för pengarna. Stjärnorna höll oss sällskap och det vita vinterlandskapet var alldeles tyst....förutom våra pulkor och hundarnas flås då.


Första biten gick det halvtungt, sen aptungt, och vi kom precis fram till en välanvänd väg när hundarnas krafter började tryta. Oj så de slet! Efter en lagom stund med racing i fri fart (och en vurpa) blev det ruggigt tungt igen på slutet. Fick peppa hundarna framåt hela tiden och de gav verkligen allt! Det blev ett riktigt styrkepass. Älskade småttingar!


På slutet började min pulka dra lite snett och det visade sig bero på att det nötts hål i botten på ena sidan...=( Tack för trogen tjänst! Detta måste vi helt klart göra om - vansinnigt skoj! Att vara "utan" släde (fortfarande trasig) känns helt okej dagar som denna! Imorgon åker jag till Umeå för att operara ögonen, och om allt går som det ska kommer jag inte att blogga på några dagar gissningsvis... återkommer när ögonen är pigga igen!

 
 
Mia

Mia

17 november 2010 08:50

Hoppas det går bra med ögonen, är grymt sugen själv på att göra samma sak, men är för feg ännu. Kram!

http://www.jamthundinnans.blogg.se

 
Mimmi

Mimmi

22 november 2010 22:17

Hej! Det här är första gången jag är inne här och kikar. är glad att jag hittade hit! Vilken fin hemsida och vilka vackra hundar du har!
Jag är väldigt nyfiken på drag, tycker det verkar sjukt spännande. Jag har en schäfer/husky och en laekenois, och jag skulle gärna vilja köra dom i tvåspann. Jag har en gammal hundsläde som jag körde in blandisen med förra vintern, men vill i år även lära lakken. Problemet är väl att det är enhunds släde.

tänkte fråga dig som vet, kan två vuxna hundar orka bära en människa som väger ca 65 kg? Såg filmen när du åkte pulka efter dina hundar och det såg så himla roligt ut! =)

hoppas att ögonbehandlingen gick bra så att du kan svara på det här! ;)

http://laekenois.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards