www.nukutvi.se

Alla inlägg den 30 november 2010

Av Kicki - 30 november 2010 22:06

Imorse var det dags för Gakkons vattengympa. Vi körde ju 5 km med bilen igår och tack och lov - ingen hälta! Vågar ännu inte hoppas att den är borta för evigt, men hon såg väldigt fin ut under gympan i alla fall. Sen åkte jag till J&B och jobbade på eftermiddagen.


Efter en snabb middag träffades jag och Yvonne i Bredåker. Jag hade med min blå pulka, samt Mintu, Kaela och Silva. Hon hade en gul Bob (rattkälke säger väl en del?) och -håll i er - Mintus bror Dexter, Marko, samt Diesel som är STOR och enormt stark. Det blev lite kaosigt i starten innan vi riktat alla hundar åt samma håll, och Mintu hann träffa både Dexter och Diesel vilket gick jättefint. Sen bar det av och OJ vad det gick! Jag bestämde mig där och då för att Yvonne är den modigaste vän jag har!


Vi körde kors och tvärs på små vägar i mörkret, och hittade en massa olika små slingor där vi var. På denna plats brukar jag ofta köra några av de första slädturerna, men jag hade heeelt missat hur många olika alternativ som finns där - inga långa svängar men en massa korta vägar kors och tvärs! Förutom trassel ibland och att Yvonne släpades omkring, ibland med Bob och ibland utan, ibland på fötterna och ibland på rygg, så hade de dessutom plogat en av vägarna så vi fick vända och stöka en del, men allting gick bra, och nu i efterhand när vi alla lever kan vi ju säga att det var en riktigt rolig tur utan att behöva ljuga! =)


Imorgon blir det slädkörning med Veronica och Yvonne, efter skolan. Kuuuuul!


Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards